A Citroen C6 védi legjobban a gyalogosokat
Az Euro NCAP történetében a Citroen felsőkategóriás limuzinja, a C6 lett az első, amelyik négycsillagos gyalogosvédelmet ért el.
Az Euro NCAP (European New Car Assessment Programme) bejelentette, hogy a Citroen C6-os az első autó, amelyet négycsillagos gyalogosvédelemmel tűntettek ki. A felsőkategóriás limuzin 28 pontot kapott gyalogosvédelemre, amely 78%-os védelmet jelent. A C6-os utasvédelem területén is hozta az 5 csillagot (összesen 34 pont), frontális ütközésre 14 (88%), míg oldalütközésre 17 pontot érdemelt (94%). Gyermekvédelme szintén 78%-os (38 pont). Ez azt bizonyítja, hogy a gyalogosok biztonságos védelméhez nem kell kompromisszumot kötni a felnőttutas-védelem területén.
Az Euro NCAP az utóbbi években egyre inkább szorgalmazza az olyan autók építését, amelyek gázolásnál csökkentik a súlyos és halásos sérülések kockázatát, tehát jobban védik a gyalogosokat. A Citroen C6 az első autó, amelyik felpattanó motorháztetővel rendelkezik, és így csökkenti a sérülések valószínűségét illetve súlyosságát. A közeljövőben várhatóan megjelennek majd ehhez hasonló megoldások a többi gyártónál is. A novemberben vizsgált autók közül az új SEAT León 3 csillagos eredményével (67%) szintén a hatékonyabb gyalogosvédelemre való törekvést példázza. Ellenpélda a Jeep Grand Cherokee, amivel szemben a gyalogosoknak semmi esélye – a terepjáró gyalogosvédelme értékelhetetlen volt.
A vadonatúj, középkategóriás 407 kupét öt csillaggal jutalmazták (összesen 35 pont), s összesített, 16/17 pontos eredményével csúcsot döntött a felnőttutas-védelem kategóriában (frontális ütközés 100%, oldalütközés 94%). Ez a kiváló teljesítmény többek között a karosszéria kitűnő kialakításának az eredménye, frontális ütközés esetén a kettős energiaelnyelő rendszernek, oldalirányban pedig a megerősített ajtóknak és ajtókereteknek köszönhető. A gyermekvédelem terén elért 42 pontos, vagyis 4 csillagos minősítés azt is bizonyítja, hogy a 407-es a legkisebbeket is maximális védelemben részesíti (86%). A kupé gyalogosvédelme két csillagot érdemelt (15 pont, 42%).
Törésteszteket hajtottak végre emellett számos kisautón, melyek közül a legrosszabb eredményt a Chevrolet Matiz produkálta. Felnőttutas-védelemre pontszámai alapján 3 csillagot érdemelt volna, de az oldalütközésnél elfogadhatatlanul magas, életveszélyes mellkasi sérülési kockázat miatt végül levontak tőle egy csillagot. A Matiz így jelentősen elmarad az olyan kiskategóriás autóktól, mint a FIAT Punto és a Toyota Yaris, amelyek 5-5 csillagos minősítést kaptak. (Punto: frontális ütközés 88%, oldalütközés 100%, összesen 33 pont; gyermek- és gyalogosvédelem 3-3 csillag). A vizsgált autók közül egyébként a Matiz volt az egyedüli, amelyikben nem volt az övek bekapcsolására figyelmeztető rendszer.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)