A fiatalok megkapták a Volvójukat
Az új C30 komoly újdonságnak számít a Volvo számára teljesen új kategóriában. A cél az, hogy vásárlói közül négyből három olyan legyen, akinek előtte nem Volvója volt.
Mint a koncepció
A tervezés során a Volvo elsősorban olyan egyedülállókra vagy gyermektelen párokra összpontosított, akik számára az autó intenzív életstílusuk egyik szórakoztató eszköze. Amikor az ilyen emberek ruhát, bútort vagy elektronikus berendezéseket vásárolnak, a dizájn és a márka nagyon fontos tényező számukra. Természetesen az autó esetében is így választanak. Hakan Abrahamsson, a C30 projektigazgatója szerint az életstílus fontosabb, mint a kor. Akiknek a gyerekei felnőttek és elköltöztek, azoknak is van pénzük és idejük arra, hogy gyorsan változó életet éljenek. Abrahamsson úgy véli, hogy a fiatalok mellett jelentős számban ilyen, újra függetlenné vált vásárlók is megveszik majd a C30-ast. További lehetőség még, hogy családosok fogják második autónak használni.
A szériamodell formaterve összhangban van a Volvo C30 Design Concept tanulmányautóéval. Maradt a dinamikus orr-rész az egymással szöget bezáró fényszórókkal és az alacsony, széles hűtőráccsal. Oldalról nézve a kontrasztos anyagból készült kerékjáratok és a lejtős tetővonal teszik dinamikussá az új C30-as profilját. Ezt a hatást erősíti az oldalablakok hajóformája, amit a szűkülő tetővel és a széles vállakkal értek el. Ezeket a vállakat erősen lekerekítették, és kiemelték a hátsó lámpák patkó alakú világítófelülete, valamint az üveg rakodóajtó által. A rakodóajtó felső részére erősített légterelő kétféle változatban lesz megrendelhető.
Testre szabható
A megcélzott vásárlók kívánságlistáján előkelő helyen áll a kocsi ízlés szerinti testre szabásának lehetősége. Ezért kapható lesz a kocsi színével harmonizáló vagy kétszínű karosszériacsomag, melyet nagyobb méretű kipufogók egészítenek ki. Aki ennél többet akar, az 18 colos kerekeket és leültetett futóművet is kérhet a kocsihoz.
A karosszériacsomag több színben kapható, így számtalan izgalmas kombináció hozható létre. Az utasteret sportkormánnyal, alumínium betétes sport váltókarral, csiszolt alumínium pedálokkal és speciális tervezésű kárpitokkal szabhatja személyre a jövőbeni vásárló. Új színek is lesznek, ilyen például a kozmosz fehér gyöngyház. Ha valaki ezt a barna színű java gyöngyház karosszériacsomaggal kombinálja, akkor például a kocsi erősen emlékeztetni fog a C30 Design Conceptre.
A két külön hátsó ülésnek, valamint a nagy fej- és lábtérnek köszönhetően a C30-ban négy felnőtt fér el. A hátsó üléseket enyhén a kocsi középvonala felé tolták, így az abban ülőknek jobb a térérzete és a kilátása előre. Ráadásul így könnyebben is tudnak kommunikálni az elöl és a hátul ülők. Az ülések között vékony, látszólag lebegő középkonzol húzódik, mely jól látható az üveg rakodóajtón keresztül. Ez a középkonzol négy különféle változatban kapható. Ezek közül új a virtuális fehér betétes, melynek fényes felületét a sport és a computerek világa ihlette. Ugyanezt az anyagot az ajtókban is felhasználják. Opcióként a C30 Design Concept által ihletett szörf mintázatú alumínium betét is rendelkezésre áll.
Az utasteret szintén úgy tervezték, hogy megfeleljen a célcsoport igényeinek. Már az alapkivitelben is kapható például piros és kék kárpitozás. A fekete huzatok például kiemelhetők kontrasztos piros szőnyegezéssel.
Széles motorpaletta
A Volvo modellsorozatának legkisebb tagja a Volvo C30-as, de karosszériája merev, tengelytávja és nyomtávja széles, ezért stabil és élvezetesen vezethető. A futómű – elöl MacPherson rugóstagos, hátul több lengőkaros felfüggesztésű – hangolását is az élvezetes vezethetőség figyelembe vételével végezték. Extraként süllyesztett sportfutómű is rendelhető a kocsihoz. Magyarországon a DSTC menetstabilizáló rendszer is szériafelszerelés lesz. Az 1,6 literes benzines modell kivételével elektrohidraulikus a kormány. A Volvo C30 extralistájában egy sor könnyűfém kerék is található, melyek átmérője 15-17 colig terjed.
A Volvo C30-as motorházteteje alatt négy- és öthengeres benzin- vagy dízelmotorok dolgozhatnak, melyek hengerűrtartalma 1,6-tól 2,5 literig terjedhet. Az összes motor négyszelepes és dupla vezérműtengelyes, ezáltal gyorsan reagálnak és nagy fordulatszámon is jól működnek.
A benzines alapmotor 100 lóerős, melyet a palettán az 1,8 literes egység követ 125 lóerővel. A középszintet a kétliteres 145 lovas hajtómű képviseli, aztán az öthengeres soros erőforrások következnek. A gyengébbik 2,4 literes 170 lóerőt és 230 newtonmétert termel, a csúcs benzinmotor pedig a 220 lóerős 2,5 liter lökettérfogatú T5-ös. Ennek már alacsony fordulaton is nagy a forgatónyomatéka (320 Nm 1500-4800 ford./percig).
Dízelfronton a belépőt a már ismert és kedvelt 1,6 literes common rail egység jelenti, 109 lóerővel és 240 Nm nyomatékkal. A 2,0D változat 136 lóerőt és 320 Nm-t tud. Végül a C30 megvásárolható az öthengeres 2,4 literes turbódízellel is, amelyik tisztességes 180 lóerőt és 350-es nyomatékot szolgáltat.
Osztályelső biztonságHabár a C30-as 22 cm-rel rövidebb, mint az S40-es, biztonsági színvonala mégis azonos azzal, még ráfutásos baleset esetén is. A karosszéria szerkezete azonos módon, ellenőrzötten deformálódik, és a belső védőrendszerek is azonosak. Megtalálható benne például az oldalvédelem, a függönylégzsák-rendszer, valamint a WHIPS ostorcsapás elleni rendszer is.
Emellett a Volvo C30-hoz rendelhető lesz a BLIS (Blind Spot Information System) holttér-figyelő rendszer is. Ez a külső tükrökbe épített kamerák segítségével felismeri, ha bármilyen jármű tartózkodik a holttérben, majd értesíti a vezetőt. Annak érdekében, hogy kritikus helyzetben felesleges információk ne zavarják a vezetőt, az IDIS (Intelligent Driver Information System) szériafelszerelés a Volvo C30-asban.
A Volvo C30 gyártása 2006 végén kezdődik meg. Évente 65 000 kocsi legyártása a cél, és a Volvo előzetes számításai szerint a vásárlók 75 százaléka Európában lesz. A C30 legnagyobb piaca Olaszország, Németország, Spanyolország, Anglia, az Egyesült Államok, Franciaország, Svédország és Hollandia lesz.
Az új C30-as komoly újdonságnak számít a Volvo számára teljesen új kategóriában. A cél az, hogy vásárlói közül négyből három olyan legyen, akinek előtte nem Volvója volt.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)