A kisautók biztonságban nem maradnak el a nagyoktól
Az Euro NCAP legutóbb az Audi Q5-öt, a Honda Jazzt, a Hyundai i20-at, a Kia Soult, a Peugeot 3008-ast és a Suzuki Altót vetette alá különböző törésteszteknek. A tesztelt típusok közül öt megszerezte a maximális ötcsillagos minősítést, az alacsonyabb árkategóriában versenyző modellek is, ezért ismét bizonyítást nyert, a kisebb méret nem jelent biztonsági kockázatot.
Az Audi Q5 felnőttutas-védelemben ért el kiemelkedő eredményt (92%), a Hyundai i20 gyalogosvédelemben bizonyult erősnek (64%), míg az aktív biztonsági rendszerek területén a Peugeot 3008 produkált elképesztően jó eredményt (97%). Gyalogosvédelemben a Hyundai mellett a Honda is jeleskedett (64 és 60%), a harmadik helyezett Kia Soul pedig 39%-ot nyújtott ebben a „versenyszámban". Gyermekvédelem területén mindenki 80 százalék körül teljesített, de az aktív biztonsági rendszereket (safety assist) vizsgáló tesztnél már nagyobb volt a szórás. Ostorcsapás elleni nyakvédelemben a legjobb a Peugeot 97%-kal, őt követi a Kia és a Hyundai 86%-kal, majd a Honda és az Audi következik 71%-kal.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)