A legradikálisabb Lamborghini
Az idei Genfi Autószalon legnagyobb szenzációját (ismét) a Lamborghini szolgáltatta. Az egyedi megrendelésre készült Aventador J a valaha épített legextrémebb nyitott Lambo, sem szélvédővel, sem tetővel nem rendelkezik. Valaki, akinek a kilétét nem fedték fel, 2,1 millió eurót fizetett érte.
Az Aventador J lehengerlő hatást gyakorolt a Genfi Autószalon látogatóira, emiatt csak nagyon nehezen lehetett hozzáférni. Az éles vonalakkal megrajzolt alkotásról a sajtónapok alatt is alig lehetett épkézláb fotót készíteni.
Már a kocsi méretei sem hétköznapiak: hossza 4890, szélessége tükrök nélkül 2030, magassága pedig 1110 mm. A karosszéria legmagasabb pontja a periszkópként magasodó, külön karhoz erősített visszapillantó tükör, valamint az ülések mögé épített biztonsági rudak. Szélvédő helyett két szélterelő idomot szereltek a Lamborghinire, azonban ezek aligha védik meg a bent ülőket a széltől. Az élmény menet közben nagyjából olyan, mint egy speed motoron.
Az Aventador J frontrésze valamivel keskenyebb, mint a kupé modellé, oldalnézetből pedig egy Formula 1-es versenyautóéhoz hasonlít. Rendkívül agresszív megjelenést kölcsönöznek az autónak az alul körbefutó fekete karbon spoilerek és az óriási méretű hátsó szárny, amelyek kiválóan ellentételezik az ehhez az autóhoz kikevert, krómhatású piros fényezést. Különösen brutális a hátsó diffúzor és a négy szögletes kipufogóvég. A központi csavaros felniket a látszat ellenére nem szénszálból sütötték ki, alumíniumból marták ki őket, de karbon „pengéik" is vannak, amelyek a fékek hűtésében segítenek. A méretük elöl 20, hátul 21 hüvelyk. Az ajtók természetesen felfelé nyílnak.
A Lamborghini Aventador J-ben ugyanaz az őserő lakozik, mint a keménytetős kupéban, ám sofőrt és utasát itt semmi sem védi az időjárás viszontagságaitól. Az Aventador J tervezői nem szerkesztettek tetőt a kocsira, sőt, elhagyták a hagyományos értelemben vett első szélvédőt is, így aki ezzel az autóval útnak indul, nem árt, ha bukósisakkal és védőöltözettel készül.
Az Aventador J a keménytetős verzió hajtásláncát kapta meg. 6,5 literes V12-es motorja egy szupergyors ISR váltóművön keresztül mind a négy kereket meghajtja, a felfüggesztés pedig nyomórudas rendszerű, mint a pályaautókban. A könnyűszerkezetes, kompozit anyagú karosszéria is hasonló, mint az Aventadoré, ám az ülések mögé plusz bukócsöveket építettek. Az autó saját tömege a tető, a szélvédő, a légkondicionáló és navigációs berendezés hiányában 1575 kilogramm.
Az Aventador J-ben új anyagokkal is megismerkedhetünk. Az egyedi székeket „kovácsolt kompozitból" formálták meg és rugalmas karbonszövet betétekkel látták el, amit szabadalmaztatott is a Lamborghini. Ezen kívül a padlószőnyegeket egy újfajta, puha karbonszövetből készítették, ami a műszerfalon és az ülések egyes részein is megjelenik.
A Genfben kiállított Lamborghini Aventador J megrendelésre készült egyedi műalkotás. A vevő 2,1 millió eurót, azaz 615 millió forintot tett le érte az asztalra. A legextrémebb mai Lamborghini tulajdonosa lett, amelyből csak ez az egy példány létezik és nem is lesz belőle több soha. Az olasz szupersportgép rajongói azonban ne keseredjenek el, az Aventador sztori folytatódik.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)