A négy karika 75 éve
Négy egymásba kapcsolódó karika; ez volt Szászország négy autógyára egyesítésének a szimbóluma. Az Audi, a DKW, a Horch és a Wanderer pontosan 75 évvel ezelőtt, 1932. június 29-én alakította meg az Auto Union AG-t. A harmincas évek végére Németországban már minden negyedik autót az Auto Union AG épített, amely a második legnagyobb német gyártóvá vált, […]
Négy egymásba kapcsolódó karika; ez volt Szászország négy autógyára egyesítésének a szimbóluma. Az Audi, a DKW, a Horch és a Wanderer pontosan 75 évvel ezelőtt, 1932. június 29-én alakította meg az Auto Union AG-t. A harmincas évek végére Németországban már minden negyedik autót az Auto Union AG épített, amely a második legnagyobb német gyártóvá vált, és az autók hűtőrácsán ott tündökölt a négykarikás embléma. Mind a mai napig a négy karika maradt az AUDI AG pecsétje.
“A négy karika 75 éve” a 2007-es év jelmondata, és az Audi Tradition számos rendezvényen mutatja be az elmúlt 75 évet. Az Audi Tradition részt vesz különböző veteránautós találkozókon és versenyeken, a cég többek között a Concours d’Elegance de Bergeracon, a Mille Miglián, a Donau Classicon, a Sachsen Classicon, a Chronoswiss Classicon és a Gran Premio Nuvolarin szerepel majd az Audi, a DKW, a Horch és a Wanderer különböző veterán modelljeivel.
Különböző időszakos kiállításokat rendeznek Zwickauban, Chemnitzben és Ingolstadtban az évforduló tiszteletére:
Chemnitzi Ipari Múzeum: “Négy karika Szászországnak – Az Auto Union 75 éve” 2007. június 9-től szeptember 2-ig.
August Horch Múzeum, Zwickau: “Az Auto Union 75 éve – Versenyek, győzelmek és rekordok” 2007. június 29-től november 4-ig.
Audi museum mobile Ingolstadtban: “Négy gyűrű, egy házasság – 75 éves lett egy márka emblémája” 2007. július 25-től október 31-ig, a látogatók felfedezhetik a cég történetének 75 évét.
Történelem
A német autógyártókra nehezedő nyomás folyamatosan nőtt már a húszas évek közepétől. Automatizálás és futószalagos gyártás volt napirenden, az amerikai gyártók diktálták a tempót, ők formálták a közeli jövőt. Az USA-ból származó autók elárasztották az európai piacot. Azok a gyártók, akiknek nem sikerült a folyamataikat racionalizálni vagy egyesíteni erőiket másokkal, azok lemaradtak. Az 1929-es nagy gazdasági világválság további nyomásként nehezedett a négy szász autógyártóra. Az egyesülés ötletét először a Szász Nemzeti Bank vetette fel. A cégek végül 1932. június 29-én egyesültek, létrehozva az Auto Union AG-t. A szövetségre lépő vállalatok a következőek voltak: a Zschopauer Motorenwerke J.S. Rasmussen AG, amely már 1928 augusztusa óta az Audiwerke AG-hoz tartozott, a Horchwerke AG és a chemnitzi Wanderer Werke személyautós részlege. A cég pecsétje négy összefonódó karikát ábrázolt, amely a négy márka elválaszthatatlan egységét hivatott szimbolizálni. Az Audi, a DKW, a Horch és a Wanderer márkaneveket megtartották. A csoporton belüli konkurenciaharcok elkerülése érdekében mind a négy márkának kijelöltek egy meghatározott piaci szegmenst: motorkerékpárok és kisautók a DKW-nak, közepes méretű autók a Wanderernek, a közepes méretű luxusautók az Audinak és a hatalmas luxusautók a Horchnak.
Az egyesülés további előnye volt az erőforrások megosztása a vállalat chemnitzi központjában a közös adminisztráció, fejlesztés, tesztelés, értékesítés és marketing révén. Az Auto Union folyamatosan fenntartotta vezető tudományos és fejlesztő szerepét: a Központi Kísérleti Intézet (ZVA) és a Központi Fejlesztő és Tervező Iroda (ZEKB) tudományos fejlesztőmunkát és alapvető kutatásokat végzett. Már azokban az időkben is bevett gyakorlatnak számítottak az anyagvizsgálatok, a fogyasztással kapcsolatos kutatások, a zajmérések, a szélcsatornatesztek és a töréstesztek.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)