/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A SEAT belépője a középkategóriába

2009. február 11. 13:45   |   Autoblog
címkék:  

Az Exeo sziluettje egyértelműen az Audi A4/A6-ra emlékeztet, seatos jellegzetességeket csak a fronton és a hátsón fedezhetünk fel.


A tavalyi Párizsi Autószalonon leleplezett SEAT Exeo limuzin már rendelhető Spanyolországban, azonban készül a kombi változat is, mely jövő nyárig kerül a márkakereskedésekbe. Az Exeo ST hosszabb a limuzinnál (4,66 méter), egyébként a hozzá válaszható erőforrások és felszereltségek listája megegyezik a négyajtóséval. Az Exeo kizárólag Euro 5-ös hajtóművekkel vásárolható meg, a motorpalettát három benzines és három turbódízel egység alkotja. A két középkategóriás modelltől a SEAT azt reméli, hogy az idősebb korosztályból is bővítheti vásárlói körét. Folytatás az ugrás után!


Az Exeo hamar eljutott a tervezőasztaltól a sorozatgyártásig, melyben a Volkswagen csoportnak nagy szerepe volt. A 4,6 méter hosszú autó az Audi A4 padlólemezén nyugszik, s természetesen a hajtáslánc elemei is ismertek a jelenlegi modellekből. Martorellben 18 hónap alatt építették fel az új gyártósort, mely akár napi 900 Exeót tud majd előállítani. Az Exeo sziluettje egyértelműen az Audi A4/A6-ra emlékeztet, seatos jellegzetességeket csak a fronton és a hátsón fedezhetünk fel (pl. “nyíl” dizájn elöl, SEAT logós csomagtér nyitás hátul). A lámpatestek formája, sőt, az ötágú könnyűfém kerék stílusa is audis. A végeredmény persze, különösen fehér fényezéssel, sportosan elegáns.     


Az Exeót házon belülről érkező új common rail dízelekkel és benzinmotorokkal szerelik fel. A kétliteres négyhengeres, 143 és 170 lovas CR TDI-khez (320 és 350 Nm) szeptemberben egy 120 lóerős alapkivitel csatlakozik. A 102 lóerős 1,6 literes alap benzinmotort az 1,8 literes turbós egység követi a sorban 150 lóerővel (220 Nm), a csúcsot pedig egyelőre a 2 literes, 200 lóerős TSI turbómotor jelenti (280 Nm). Mindegyik erőforráshoz hatfokozatú kézi váltót csatlakoztatnak; a 2.0 TSI-hez év végéig szekvenciális Multitronic váltóművet is ígérnek. Az Exeót fürgén mozgatják az erőforrások: a 143 lóerős CR dízellel 9,2 másodpercet gyorsul és 214-et megy, míg az erősebbikkel 8,4 másodpercet gyorsul és 229 km/órás sebességre képes. A 200 lóerős turbómotorral álló helyzetből 7,3 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet és 241 a vége.


14-féle fényezés, 6-féle belső hangulat és 3-féle felszereltség közül lehet választani. A Reference alapkivitelben is megtalálható a 7 légzsák, a fontos elektronikus segédberendezések, a dupla klíma, a fedélzeti számítógép, az elektromos ablakok, az MP3-as CD-rádió, valamint a ködlámpák is. Rendelhető többek között korszerű infotainment rendszer, adaptív világítás és napelemes üvegtető is. Az ülések középső része puhább, míg a széleik a határozott oldaltartás érdekében keményebb tömésűek. Az Exeo limuzin csomagtere 460 literes; a kombié biztosan nagyobb, de pontos adatok nem állnak rendelkezésre.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/