A világ leggyorsabb roadstere
címkék: bugatti, genfi autószalon, grand sport, grand sport vitesse, super sport
A Genfi Autószalonon debütált a Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse, amely a valaha épített legerősebb és leggyorsabb roadster. Tizenhat hengeres motorja 1200 lóerőt ad le, végsebessége így elérheti a 410 km/órát.
A Veyron 16.4 Super Sport sikere – no és a vásárlói megkeresések – arra buzdította a Bugattit, hogy a nyitott tetős modellből is megépítse a 199 lóerővel erősebb sportváltozatot. A kocsi az idei Genfi Autószalonra el is készült. Adatai földöntúliak: 1200 lóerő, 1500 Nm nyomaték, 0-ról 100-ra 2,6, 0-ról 200-ra 7,1, 0-ról 300-ra 16 másodperces gyorsulás, valamint 410 km/órás végsebesség. Utóbbit az autó csakis zárt pályán, megfelelő óvintézkedések mellett érheti el, normál körülmények között 375 km/óránál letilt az elektronika. Persze közúton ez utóbbit is igen nehéz elérni.
A sima Grand Sport modellnél 199 lóerővel izmosabb a Grand Sport Vitesse, ami önmagában elég lenne egy autó hajtására. A Bugatti mérnökei a Vitesse 8 literes W16-os motorjánál nagyobb méretű turbófeltöltőket és nagyobb kapacitású köztes hűtőket alkalmaztak, amivel elérték az áhított 1200 lóerős teljesítményt. Emellett természetesen alaposan megerősítették a hajtáslánc többi elemét is, hogy megbirkózzanak a hatalmas erőfolyammal. A hétsebességes DSG váltó fokozatait módosították, az üzemanyag-ellátó rendszert pedig a Super Sport modellből emelték át.
Mindamellett a Grand Sport felfüggesztését is megedzették, úgyhogy a dőlés és bólintás immár ismeretlen jelenségek a roadster számára. A Bugatti 1,4 g-s keresztgyorsulásra képes, intelligens négykerék-hajtása pedig kivételesen jó kezelhetőséget biztosít számára. A Grand Sport Vitesse összességében sportosabb lett az 1001 lovas Grand Sport modellnél, ugyanakkor nem vált belőle zabolátlan versenyautó. Meglepően könnyű vezetni. Az új tetőlégterelőnek és az extra utastéri szélfogónak köszönhetően pedig 200 km/óránál is normál hangon lehet társalogni benne.
Az eddig legyártott 350 darab Bugatti Veyron mindegyike egyedi kivitelű. Genfben az új 1200 lovas Grand Sport modellből egy kék és egy szürke karbonhéjas példányt tettek közszemlére, amelyek igen komoly benyomást keltettek. A kék Vitesse modell 1,91, míg a matt és fényes felületeket kombináló „Jet" szürke példány 1,75 millió euróba került. A Bugatti stand harmadik autója egy Grand Sport modell volt, polírozott alumínium oldalelemekkel és vadonatúj, bronz árnyalatú barna karbon lemezekkel. Ennek az ára 1,79 millió euró volt.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)