A Volkswagen 1,4 TSI-je lett az Év Motorja
A Volkswagen Csoport 1,4 literes TSI erőforrását választották meg a 2009-es Nemzetközi Év Motorjának, mellyel megszakadt a BMW négyéves uralma. A négyhengeres feltöltött erőforrás, amely a VW Golftól kezdve a SEAT Ibizán át a Skoda Octaviáig számos modellben megtalálható, az Év Zöld Motorja díjat is bezsebelte, maga mögé utasítva a Toyota és a Honda hibrid hajtásláncait. Sőt, a 65 autós újságíró alkotta zsűri az 1-1,4 literes kategóriában is ezt a motort tartotta a legjobbnak. Amúgy egy kategória kivételével német gyártmányú motorok végeztek az élen.
A tavalyi év abszolút nyertese, a BMW ezúttal három díjat vihetett haza. Az M3 4 literes V8-asának és a 3 literes duplaturbós sorhatosnak a győzelme borítékolható volt, ám a bajorok az 1,4-1,8 literes kategóriában is arattak a PSA-val közös fejlesztésű 1,6 literes turbós benzinessel. 2009. Legjobb Új Motorja a Porsche 3,8 literes közvetlen befecskendezéses egysége lett, míg az Év Sportmotorja díjat a Mercedes AMG 6,2 literes V8-as aggregátja szerezte meg. A 2-2,5 literes kategóriában nagy csata alakult ki, de végül ismét a Mercedes örülhetett, 2,1 literes turbódízelét választották a legjobbnak. Az 1000 köbcenti alatti kategóriában a Toyota háromhengerese vitte a prímet, az 1,8-2 literesek között pedig az Audi TFSI erőforrása érdemelte ki az első helyet.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)