/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

A Volvo belép a kompakt osztályba

2006. január 04. 08:19   |   Autoblog
címkék:  

A kétajtós, négyüléses C30-as modellel a Volvo belép a kompakt ferdehátúak népes piacára. A szériamodell szeptemberben, a Párizsi Autószalonon debütál

A Volvo C30 Design Concept ízelítőt ad abból, hogy milyen lesz a 2006. szeptemberi Párizsi Autószalonon debütáló szériamodell. Ettől kezdve a kocsit az év végéig az egész világon elkezdik forgalmazni.


A Volvo C30 Project célja, hogy a fiatal, dinamikus vásárlói csoportoknak is legyen “saját” Volvójuk. “Tudjuk, hogy szép számmal léteznek olyan fiatal, sikeres emberek, akiknek tetszik a márkánk, de mégsem találnak a palettánkon olyan autót, amely megfelel az igényeiknek és az életstílusuknak. A Volvo C30 Design Conceptet pontosan ennek a csoportnak készítettük.” – mondja Fredrik Arp, a Volvo Cars elnök- vezérigazgatója. A C30 Project során a Volvo Cars több európai országban végzett vásárlói teszteket, és figyelmének középpontjában elsősorban egyedülállók (szinglik) és gyermektelen párok álltak, olyanok, akiknek az autó az önmegvalósítás eszköze. “Ezek a fiatalok gyors mozgásban vannak otthonuk, munkájuk, értekezletek, konditermük, kedvenc vendéglőik és a város éjszakai szórakozóhelyei között. Sokan közülük a kétülésest tartják ideális autónak – egy fürge kis autócskát, amellyel oda mehetnek, ahová akarnak. Fontos nekik a vonzó forma, az élvezetes menettulajdonságok, és ritkán utaznak többen együtt, mint ketten.” – magyarázza Hakan Abrahamsson, a C30 project igazgatója.

A Volvo C30 Design Concept ezért egy sportos vonalvezetésű, kétajtós kocsi, négy külön üléssel és üveg rakodóajtóval. Karcsú, modern formáját kiemeli a kontrasztos, kétszínű – fehér és bronz – fényezés. A kocsi orrát az alacsony, széles hűtőmaszk, és az egymással szöget bezáró lámpák határozzák meg. Oldalról a kidolgozott kerékjáratok és a lejtős tetővonal teszik dinamikussá. Ezt még a kocsi övvonal feletti részének hajóformája is erősíti. A hátsó vállak ívei erősen kiemelkednek, így még nagyobb jelentőséget kapnak a patkó alakú hátsó lámpák és az üveg rakodóajtó. Utóbbihoz a dizájnerek a klasszikus Volvo P1800 ES-ből és az SCC koncepcióautóból merítettek ihletet.


Az utastér is kiemeli a Volvo C30 Design Concept sportos karakterét. Az önálló hátsó ülések és a bőséges lábtér teljes értékű négyülésessé teszik a kocsit. A hátsó üléseket kissé középre helyezték, ettől az utasok térérzete is jobb, és jobban látnak ki előre. Az ülések között helyezkedik el a Volvo szupervékony, látszólag lebegő középkonzolja, amely az üveg rakodóajtón keresztül is látható hátulról. A Volvo C30 Design Concept olyan vásárlókör számára készült, akik elsősorban az első üléseket használják, ezért a csomagteret hétköznapi poggyászok – aktatáskák, sportfelszerelés – számára alakították ki. Ha mégis nagyobb csomagok szállítására lenne szükség, a két hátsó ülést előre lehet hajtani. A koncepcióautóba csúcs hifiberendezést is beépítettek, az 5 x 130 wattos digitális Ice Power erősítő az Alpine-tól, a Pro Logic 2 Surround a Dolby-tól, a tíz hangszóró pedig a Dynaudiótól származik.

A 424 centiméter hosszú Volvo C30 Design Concept nem kevesebb, mint 23 centiméterrel rövidebb a Volvo S40-nél, és kissé szélesebb annál (178 cm). A motorháztető alatt soros öthengeres, 2,4 literes turbómotor dolgozik. Teljesítménye 260 lóerő 5500 fordulatszámnál, legnagyobb nyomatéka pedig 350 Nm 2100 és 5000 fordulatszám között. A motorhoz hatfokozatú manuális váltó kapcsolódik. Ennek fényében nem meglepő, hogy a kis Volvo 0-100 km/órára 6 másodperc alatt gyorsul fel, végsebességét pedig elektronikusan 250 km/órára szabályozták le. A 19 colos alumínium felniken 225/35 R19 méretű Pirelli Corsa gumik feszülnek. Az alumíniumnyerges, négydugattyús fékek gyártója a Brembo, a féktárcsák 330 mm átmérőjűek és hűtöttek.

A Volvo C30-as fontos szerepet játszik majd abban, hogy a gyártó elérje az évi 600 ezer autó eladásával definiált célját.

Tedd meg első befizetésed, és legyen tiéd az akár 50.000 Ft értékű sportfogadási bónusz! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/