A Volvo belép a kompakt osztályba
A kétajtós, négyüléses C30-as modellel a Volvo belép a kompakt ferdehátúak népes piacára. A szériamodell szeptemberben, a Párizsi Autószalonon debütál
A Volvo C30 Design Concept ízelítőt ad abból, hogy milyen lesz a 2006. szeptemberi Párizsi Autószalonon debütáló szériamodell. Ettől kezdve a kocsit az év végéig az egész világon elkezdik forgalmazni.
A Volvo C30 Project célja, hogy a fiatal, dinamikus vásárlói csoportoknak is legyen “saját” Volvójuk. “Tudjuk, hogy szép számmal léteznek olyan fiatal, sikeres emberek, akiknek tetszik a márkánk, de mégsem találnak a palettánkon olyan autót, amely megfelel az igényeiknek és az életstílusuknak. A Volvo C30 Design Conceptet pontosan ennek a csoportnak készítettük.” – mondja Fredrik Arp, a Volvo Cars elnök- vezérigazgatója. A C30 Project során a Volvo Cars több európai országban végzett vásárlói teszteket, és figyelmének középpontjában elsősorban egyedülállók (szinglik) és gyermektelen párok álltak, olyanok, akiknek az autó az önmegvalósítás eszköze. “Ezek a fiatalok gyors mozgásban vannak otthonuk, munkájuk, értekezletek, konditermük, kedvenc vendéglőik és a város éjszakai szórakozóhelyei között. Sokan közülük a kétülésest tartják ideális autónak – egy fürge kis autócskát, amellyel oda mehetnek, ahová akarnak. Fontos nekik a vonzó forma, az élvezetes menettulajdonságok, és ritkán utaznak többen együtt, mint ketten.” – magyarázza Hakan Abrahamsson, a C30 project igazgatója.
A Volvo C30 Design Concept ezért egy sportos vonalvezetésű, kétajtós kocsi, négy külön üléssel és üveg rakodóajtóval. Karcsú, modern formáját kiemeli a kontrasztos, kétszínű – fehér és bronz – fényezés. A kocsi orrát az alacsony, széles hűtőmaszk, és az egymással szöget bezáró lámpák határozzák meg. Oldalról a kidolgozott kerékjáratok és a lejtős tetővonal teszik dinamikussá. Ezt még a kocsi övvonal feletti részének hajóformája is erősíti. A hátsó vállak ívei erősen kiemelkednek, így még nagyobb jelentőséget kapnak a patkó alakú hátsó lámpák és az üveg rakodóajtó. Utóbbihoz a dizájnerek a klasszikus Volvo P1800 ES-ből és az SCC koncepcióautóból merítettek ihletet.
Az utastér is kiemeli a Volvo C30 Design Concept sportos karakterét. Az önálló hátsó ülések és a bőséges lábtér teljes értékű négyülésessé teszik a kocsit. A hátsó üléseket kissé középre helyezték, ettől az utasok térérzete is jobb, és jobban látnak ki előre. Az ülések között helyezkedik el a Volvo szupervékony, látszólag lebegő középkonzolja, amely az üveg rakodóajtón keresztül is látható hátulról. A Volvo C30 Design Concept olyan vásárlókör számára készült, akik elsősorban az első üléseket használják, ezért a csomagteret hétköznapi poggyászok – aktatáskák, sportfelszerelés – számára alakították ki. Ha mégis nagyobb csomagok szállítására lenne szükség, a két hátsó ülést előre lehet hajtani. A koncepcióautóba csúcs hifiberendezést is beépítettek, az 5 x 130 wattos digitális Ice Power erősítő az Alpine-tól, a Pro Logic 2 Surround a Dolby-tól, a tíz hangszóró pedig a Dynaudiótól származik.
A 424 centiméter hosszú Volvo C30 Design Concept nem kevesebb, mint 23 centiméterrel rövidebb a Volvo S40-nél, és kissé szélesebb annál (178 cm). A motorháztető alatt soros öthengeres, 2,4 literes turbómotor dolgozik. Teljesítménye 260 lóerő 5500 fordulatszámnál, legnagyobb nyomatéka pedig 350 Nm 2100 és 5000 fordulatszám között. A motorhoz hatfokozatú manuális váltó kapcsolódik. Ennek fényében nem meglepő, hogy a kis Volvo 0-100 km/órára 6 másodperc alatt gyorsul fel, végsebességét pedig elektronikusan 250 km/órára szabályozták le. A 19 colos alumínium felniken 225/35 R19 méretű Pirelli Corsa gumik feszülnek. Az alumíniumnyerges, négydugattyús fékek gyártója a Brembo, a féktárcsák 330 mm átmérőjűek és hűtöttek.
A Volvo C30-as fontos szerepet játszik majd abban, hogy a gyártó elérje az évi 600 ezer autó eladásával definiált célját.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)