Adatok és újabb képek a Citroen C5-ről
A képek alapján nem érzékelhető, de a C5 4,78 méter hosszú, 1,86 m széles és 1,45 m magas, így a középkategória egyik legtermetesebb autója.
Olvasóink már láthattak néhány gyári fotót a Citroen középkategóriás újdonságáról, a műszaki és egyéb adatokkal azonban idáig még adósak voltunk. A leleplezés délután megtörtént, így be tudunk számolni a megújult négyajtós és kombi C5 tulajdonságairól. Bár a kocsi itt-ott emlékeztet a Peugeot 407-esre, kétségtelen, hogy elődjénél sokkal dinamikusabb, markánsabb megjelenésű.
A képek alapján nem érzékelhető, de a C5 4,78 méter hosszú, 1,86 m széles és 1,45 m magas, így a középkategória egyik legtermetesebb autója. Az orr-részt a nagyméretű légbeömlő nyílások és az éles metszésű, nyújtott fényszórók teszik jellegzetessé. Feltűnően széles a nyomtáv. A négyajtós egyéni vonása a nyújtott tetővonal és a harmadik oldalablakpár. A divatnak megfelelően magas az övvonal és hangsúlyosak a kerékdobok. A 2,82 méteres tengelytáv tágas utastérre enged következtetni. Hátul a homorú szélvédő, valamint a bumeráng formájú hátsó lámpák a jellemző Citroen stílusjegyek. A kombi ugyancsak karakteres autó, de 4,83 m hosszú és 1,48 m magas.
Az utastér elegánsabb és kifinomultabb, mint korábban, továbbá jobb minőségű anyagokból építkezik. Teljesen új a középkonzol és a műszerfal, nem veszünk el a gombok rengetegében. A középkonzolt különválasztották a műszerfaltól, ami a nagyobb tér és kényelem érzetét kelti. A rögzített közepű kormánykerék itt is megjelenik, a leggyakrabban használt vezetést segítő- (sebességkorlátozó-/sebességszabályozó) és kényelmi berendezések (rádió, telefon, középső kijelző …) kezelőgombjai közvetlenül a vezető keze ügyében helyezkednek el. A kormány újfajta kialakítása és az érintésre működő kezelőgombok is hangsúlyozzák a vezetőtér gondos kidolgozását.
Az új C5 modell már újgenerációs NaviDrive rendszerrel rendelhető meg. A nagyméretű, 7 colos színes képernyővel rendelkező rendszer, a beépített GSM telefon által nyújtott szolgáltatások mellett számos audio funkciót (rádió, MP3 kompatibilis CD lejátszó, Jukebox funkció, amely akár 10 GB terjedelmű felvétel merevlemezen történő tárolását teszi lehetővé) és a GPS navigációt is magában foglalja. A NaviDrive lehetővé teszi a bonyolultabb kereszteződések kinagyítását, ezen kívül Birdview, vagyis madártávlat üzemmóddal is rendelkezik, amelynek segítségével felülről, távolban látható horizonttal, lehet végignézni a kívánt útvonalat.
Az elektromosan állítható első ülések (az Exclusive kivitelnél szériatartozék) ebben a kategóriában kivételesnek számító kényelmi szolgáltatásokat kínálnak. Az első ülések háttámlájának felső része is állítható, továbbá a vezetőülés masszázs funkcióval is rendelkezhet, amely deréktájon a háttámlába van beépítve. A C5 hátul is tágas, ami nemcsak a hosszú tengelytávnak, hanem a kardánalagút hiányának is köszönhető. Az üléspad 2/3 – 1/3 arányban osztottan dönthető, így teljesen sík padlófelület válik szabaddá.
A három benzines és négy részecskeszűrős dízelmotorból álló motorpaletta nem tartogat meglepetéseket: 1.8i 16v 127 LE, 2.0i 16v 143 LE, 3.0i V6 215 LE; HDi 110 LE, HDi 138 LE, HDi 173 LE és V6 HDI 208 LE. A különböző motortípusoktól és kiviteli szintektől függően a kézi és automata sebességváltók széles választéka áll rendelkezésre.
Az új C5 modell tervezésénél elsődleges cél volt a kényelmes rugózás biztosítása. Éppen ezért a Citroen minden szakértelmét latba vetette, hogy két olyan felfüggesztési rendszert fejlesszen ki, amely a vevők legkülönfélébb elvárásainak is megfelel: az egyik a kétféle állapotú rugózást és csillapítást biztosító Hidraktív 3 Plus felfüggesztés, a másik pedig a hagyományos felfüggesztés. A Hidraktív 3 Plus és a hagyományos felfüggesztési rendszerek felépítése a Citroen C6 modellhez hasonló. Elöl az osztott forgócsapos, kettős trapézlengőkaros felfüggesztést, hátul pedig a többlengőkaros felfüggesztést alkalmazták, amely két hosszanti lengőkarral rendelkezik. Az új C5 akár kilenc légzsákkal is rendelhető, s természetesen szériában adják az összes biztonsági elektronikát.
Franciaországban és Németországban mostantól, egészen az új modell forgalomba hozataláig több mint 250 gépkocsit bocsátanak az ügyfelek egy reprezentatív csoportja rendelkezésére, hogy teszteljék az autó megbízható működését. Az autók összesen 3 millió kilométert fognak futni, hogy a legapróbb hibákra is fény derüljön. Ez a szakasz a magán tesztpályákon és különböző szélsőséges éghajlati feltételek mellett végzett menetpróbákat egészíti ki, amelyek során már több mint két millió kilométert tettek meg az autókkal.