/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Alfa 159 automataváltóval

2006. június 30. 10:40   |   Autoblog
címkék:  

Már hazánkban is rendelhető az új hatsebességes Q-Tronic automataváltó az Alfa 159 és 159 Sportwagon modellekhez.

A Q-Tronic elnevezés a “Q” betű és a Tronic jelző egyesüléséből jött létre. A “Q” jelzés az Alfa Romeo által kifejlesztett négykerékmeghajtásos “Q4” technológia gyökereire utal vissza, a Tronic pedig azt jelzi, hogy a rendszert egy elektromos központ ellenőrzi, amely optimális és intelligens módon irányítja a sebességváltást.

Az erőátvitel lelke egy független számítógép, amely mágnesszelepekkel vezérli az egyes tengelykapcsolók működéséhez szükséges hidraulikus nyomást. Ezáltal valósítja meg a bolygómű-csoport az egyes áttételeket. A motor és a bolygómű között van a hidrodinamikus nyomatékváltó, amely szükség esetén megnöveli a motor nyomatékát. A fogyasztás csökkentése érdekében a nyomatékváltót áthidalhatja egy mechanikus tengelykapcsoló. Ilyenkor direkt hajtás jön létre.

Az új Q-Tronic automataváltó az alapbeállításon túl számos üzemmód funkcióval is rendelkezik. Komfort fokozatban a viszonylag alacsony fordulaszámon létrejött kapcsolásoknak köszönhetően optimálissá teszi a sebességváltásokat és mérsékelté a fogyasztást. Sport üzemmódban magas motorfordulatszámon kapcsol fel, így növelve a teljesítményt és élvezetesebb, szórakoztatóbb és sportosabb vezetést tesz lehetővé. A Téli üzemmódban gyenge tapadási viszonyok között is az úton tartja a járművet.

Ezen túl a Q-Tronic kényelmesebb sebességváltást is biztosít, azaz csökkenti a váltást kísérő rázkódásokat. Akik nem akarnak lemondani a sportos vezetés nyújtotta élvezetekről, a váltókart jobbra húzva manuális üzemmódban kapcsolgathatnak. 

A Q-Tronic még ennél is többet tud, ugyanis felismeri az út eltérését a vízszintestől és mindig a legmegfelelőbb fokozatot választja, gázelvételkor megakadályozza a fokozatváltást és motorfékhatást fejt ki, kanyarodás közben szintén tiltja a váltást, fékezéskor pedig akár több fokozat visszakapcsolásával segít. 

Az automataváltós modellek gyorsulása megegyezik a kézi váltóval szereltekkel, a végsebességet tekintve is közel azonosak az adatok. A Q-Tronic felára félmillió forint, így az 1.9 JTDm Progression 8 095 000 forintba, a Distinctive pedig 8 595 000 forintba kerül. A 200 lovas dízellel szerelt automata 159-ért 10 195 000 forintot kérnek. A kombikarosszéria felára továbbra is 350 ezer forint.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/