/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Alfa 159 Sportwagon

2006. február 25. 12:12   |   Autoblog
címkék:  

Az új Spider mellett a 159 SW lesz az Alfa Romeo várva várt újdonsága a Genfi Autószalonon. A gyár szerint a kombi önálló modell, egyedi karakterrel.


Már a limuzin bemutatásakor nem volt hétpecsétes titok, azonban csak most érkeztünk el ahhoz a pillanathoz, hogy hivatalosan is megismerkedjünk a 159 Sportwagonnal. Ahogy az Alfa-rajongók előre megjósolták, Giugiaro és az Alfa Romeo Style Centre egyszerűen képtelen volt elfuserálni a limuzint, így a kombi karosszériája ugyanolyan meseszépre sikeredett, mint anno a 156 és 156 SW páros esetében. Még kritikus szemmel nézve sem állítható, hogy a tervezők megelégedtek volna holmi fércmunkával, az SW nem egy puttonyos Berlina. Minden részlet aprólékosan került kidolgozásra, példának okáért elég rápillantani az emelkedő övvonalra és a hátrafelé kecsesen lejtő tetőre, hogy máris nyilvánvaló legyen az állítás.


Akárcsak a 156 SW, a 159 SW sem klasszikus értelemben vett kombi – teherhordó zöldségeseket, butikosokat óva intünk a vásárlásától. A 445 literes csomagtér maximum átlagos üregnek számít ebben a szegmensben, azonban ha sportos, családi életmódautóként vizsgáljuk a modellt, máris pozitív értelemben változik a kép. A 159 SW elsősorban olyan vásárlókat céloz meg, akiket megigézett a limuzin markáns külseje, akiknek fontos a kitűnő vezethetőség, a kényelem, a polgári luxus, de ugyanakkor szükségük van egy ötajtós, variálható utasterű autóra. A Sportwagon ugyanazokat a motorokat és komfortfokozatokat használja, mint a Berlina, így a palettán bárki megtalálhatja a számára ideális kombinációt.


Az Alfa kizárólag Euro 4 besorolású, benzin-, illetve dízelmotorokat szerel a 159-es orrába, az utóbbiak esetén külön DPF koromszűrővel. Az áprilistól Magyarországon is kapható SW alapmotorjára még várni kell (1,8 JTS, 140 LE), de a kínálat e nélkül is bőséges. Az 1,9 JTDm dízel 120 és 150 lóerővel választható, aki azonban a kuriózumokért rajong, annak az öthengeres, 20 szelepes, 200 lóerős 2,4 JTDm motort javasoljuk. A benzines JTS család második lépcsője, az 1,9 JTS 160 lóerővel teljesen megfelel a józan igényeknek, de aki többre vágyik, az válassza a 185 lovas 2,2 JTS-t. A csúcson a 3,2 V6 JTS Q4 trónol, tekintélyes 260 lóerővel. Minden változat 6 fokozatú mechanikus váltóval rendelkezik, és motorfüggő az automataváltó, valamint a robotizált Selespeed.

Biztonság terén a limuzin magasra helyezte a lécet, maximális öt csillagot kapott az EuroNCAP minősítésen, és a Sportwagon is mindent megtesz azért, hogy hatékonyan védje utasait. Az aktív és passzív biztonság elemei nem csorbultak a Berlinához képest (ABS, ASR, EBD, HBA, VDC, stb…), a lézerhegesztett karosszéria merevsége továbbra is kiváló, és ez a jó minőség egyik alappillére. Árakat még nem tudni, de kiindulva a négyajtós modellek összegeiből, biztos, hogy a Sportwagon valamivel drágább lesz.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/