Alfa 159 SW és Spider Genfben
Az Alfa két premierrel készül a Genfi Autószalonra: bemutatkozik a 159-es kombi változata, az SW, de megcsodálható lesz a Brerából készült Spider is.
Az Alfa Romeo nyilvánosságra hozta az első fotókat a márciusi Genfi Autószalonon bemutatkozó két újdonságáról, a puttonyos 159-esről, illetve a lecsapott tetejű Breráról, amely a Spider nevet kapta. Utóbbi tervezésénél elsődleges szempont volt a Giulietta Spiderrel, illetve a Duettóval megkezdett Alfa-hagyományok ápolása, nos, csakúgy, mint a neves elődök, az új roadster sem sikerült rosszul.
Az Alfa az információkkal egyelőre szűkmarkúan bánt, a részletes adatokat Genfre tartogatja, annyi azonban kiderült, hogy a Spider 1,7 centiméterrel rövidebb a Breránál (hossz 4396, szélesség 1830, magasság 1367 milliméter).
Nem ez a leglényegesebb változás persze, sokkal inkább az, hogy míg a kupé négy-, a kabrió kétszemélyes. Ehhez az autó hátulját kellett átalakítania a tervező Pininfarinának, a feladatot új csomagtérfedéllel és az első ülések mögé helyezett formás bukóívekkel oldották meg. Nem változtak a hátsó lámpák, maradt az izgalmas, négy kör alakú egységet tartalmazó forma, ugyanígy az első fényszórók is a már ismertek. A Spiderhez új vászontető is készült, kép erről még nincs, de Genfben meg lehet majd tapogatni.
A sajtóanyag szerint a roadster beltere “hívogató és a végtelenségig letisztult”, hála a jobbnál jobb anyagok összeválogatásának. Igazából nem változott semmi, a műszerfal ugyanaz, mint a Brerában, extrából rendelhető lesz tucatnyi.
Motorból viszont csak kettő lesz, a 2,2 literes, 185 lóerős JTS, illetve a 260 lovas, jól ismert 3.2 JTS.
A 159 SW sem sikerült rosszul, bár kétségkívül kevesebb különlegességet tartogat, mint a Spider. Ahogy általában lenni szokott, a kombi a B oszlopig megegyezik a limuzinnal, lényegében csak farkialakításban különbözik tőle (a hosszúság milliméterre megegyezik), ha nem lennének az új kilincsek, akár azt is hihetnénk, hogy egy picit túlméretes 156 SW-t látunk.
A puttonyos 159-es országtól függően két vagy három felszereltségi változatban, 12 külső, és öt belső színnel lesz elérhető. A motorpaletta a már jól ismert erőforrásokból áll, ugyanazok a benzinesek és dízelek lesznek rendelhetők, mint a limuzinhoz. Ahogy a Spider esetében, úgy az SW-ről is titokban marad Genfig az információk egy része, többek között az is, hogy a sportos, már-már kupés forma mekkora csomagtartó kialakítását tette lehetővé.
Várhatóan mindkét modell forgalmazása elkezdődik még idén, az első rendeléseket nyár környékén veszik fel a kereskedések. A 260 lóerős változatokat később összkerékhajtással is lehet majd párosítani.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)