Állva hagyta versenytársait a Toyota a magyar újautó-piacon
A teljes magyarországi személyautó és kishaszongépjármű újautó-piacon a Toyota 9007 új autó értékesítésével, 13,2%-os piaci részesedéssel áll az első helyen az első félév eladásait vizsgálva. Ez 44,5%-al több, azaz közel másfélszer annyi mint a második helyen álló márka eladásai. A kivonásokkal tisztított újautó-piacon még ennél is nagyobb a japán autómárka előnye.
Fél óránként talált gazdára egy új Toyota Magyarországon 2023 első hat hónapjában, amellyel a japán autómárka nem csupán toronymagasan az első helyen végzett hazánkban az első félévben a márkák versenyében, de ez volt minden idők legerősebb féléve is a márka magyarországi történetében. A Toyota ugyanis 9,8%-al növelte értékesítéseit és 0,9 százalékponttal növelte piaci részesedését a 2,4%-al bővülő újautó-piacon, azaz a márka eladásai négyszer gyorsabban bővültek a piaci növekedés átlagos üteménél.
A személyautó és haszongépjármű piacot külön-külön vizsgálva a Toyota az előbbin 7530 új autó értékesítésével, 13,1%-os részesedéssel végzett az első helyen, míg az utóbbin 1447 autó értékesítésével, 13,4%-os részesedéssel a harmadik helyet szerezte meg.
Az év első hat hónapjában, a magyarországi újautó-eladások 77%-át tették ki a vállalatok és 23%-ot a magánszemélyek részére történt értékesítések, ezzel szemben a Toyota esetében 64,3%-ot képviseltek az eladásokból a vállalati flották és 35,7%-ot a magánszemélyek. A Toyota ezzel együtt 11%-os részesedéssel első helyen végzett az első félévben a flottapiacon, a magánvásárlók körében pedig 20,4%-os részesedéssel bizonyult a legkelendőbb márkának.
A magyarországi újautó-piacon 2023 első félévében 10 legnépszerűbbnek bizonyuló autóból 5 volt Toyota: a Corolla (1589 darab), a Yaris Cross (1249 darab), a C-HR (1188 darab) és a Yaris (1162 darab), de nem sokkal maradt le a TOP10-es helyezésről a Hilux (1041 darab) sem. A kivonásokkal tisztított listán ennél is látványosabb a Toyota dominanciája a TOP10-ben.
A Toyota prémium márkája, a Lexus még ennél is látványosabb mértékben növekedett: a környezetbarát márka eladásai 65,7%-al, azaz a piaci növekedés üteménél huszonhétszer gyorsabban bővültek, így a Lexus a teljes személyautó és kishaszongépjármű piacon 595 új autó értékesítésével 0,9%-os (0,3 százalékpontos növekedés) részesedést szerzett. A legnépszerűbb Lexus modelleknek az idei év első félévében az NX (327 darab), RX (165 darab) és az UX (47 darab) SUV-ok bizonyultak.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)