Alonso ismét tökéletesen versenyzett
Fernando Alonso hibátlan vezetést bemutatva, nem törődve az őt szinte végég árnyékként követő Sebastian Vettellel, megszerezte idei negyedik győzelmét, mellyel jócskán nőttek bajnoki esélyei, hiszen tizenegy pontra megközelítve az éllovas Mark Webbert, feljött a második helyre, négy futammal a bajnokság vége előtt.
A Ferrari spanyolja egy pillanatra sem engedte ki a kezéből az első pozíciót, és végig az élen autózott, pedig hatalmas volt a nyomás rajta, mert Vettel csak arra várt mögötte, hogy egy apró hibát elkövessen, amire lecsapva átvehette volna a vezető pozíciót.
A harmadik helyen Webber végzett, mellyel tovább növelte előnyét a bajnokságban.
A Red Bull ausztrál versenyzője ellenfeleitől eltérő taktikát választott, már az első biztonsági autós fázisban, az első körökben lecserélte abroncsait, ami jó döntésnek bizonyult, ugyanis át tudta ugrani mindkét McLarent.
A nap vesztese kétségkívül Lewis Hamilton volt, aki zsinórban másodszor nullázott, ugyanis összeakadt Webberrel, miközben harcban volt a harmadik helyért a második biztonsági autós fázis utáni rajtot követően. A brit pilóta autója megsérült az ütközés következtében, így fel kellett adnia a küzdelmet.
A sportfelügyelők versenybalesetnek minősítették az incidenst.
Továbbra is ötesélyes a bajnokság, az első öt helyezettet mindössze 25 pont választja csak el egymástól, négy futammal a vége előtt, mikor még 100 pont kiadó.
A verseny
Vettel kiválóan kapta el a rajtot a második pozícióból, azonban Alonso azonnal ráhúzott, így simán meg tudta tartani vezető pozícióját, és elsőként vette a célegyenest követő kanyart.
Az első ötös – bajnoki esélyesek – sorrendje nem változott, az élmezőny szépen előjött. A rajt egyik legnagyobb vesztese a hatodik pozícióból induló Rubens Barrichello volt, aki mellett Nico Rosberg és Robert Kubica is elment, mellyel veszített két helyet.
A biztonsági autóra sem kellett sokat várni, ugyanis a harmadik körben le kellett lassítani a mezőnyt, miután Vitantonio Liuzzi összetörte autóját, és a pálya olyan részén állt meg, ahonnan nem lehetett egyszerűen lehúzni a Force Indiát.
Ezzel Felipe Massa sokat nyert, hiszen a Ferrari brazilja már az első kör végén beállt a boxba, hogy teljesítse első és egyben utolsó kiállását, hiszen az utolsó pozícióból rajtolt, így csapatának ki kellett hoznia a sűrűjéből, hogy tiszta legyen az út előtte.
Timo Glock kivételével, a mezőny hátsó régiója kihasználta az alkalmat, és a biztonsági autó beküldése után kiállt a boxba, ahogy azt Webber is tette, az élmenők közül egyedüliként, mellyel az ötödikről visszacsúszott a tízedik helyre.
A hatodik körben ismét elengedték a mezőnyt. Miközben az élen nem történt változás, a Red Bull ausztrálja folyamatosan lépett előre, körről-körre előzte meg az előtte állókat, azonban Barrichello mögött beragadt a nyolcadik pozícióban, így nem tudott olyan tempót diktálni, amilyet szeretett volna.
Alonso és Vettel más dimenzióban autózott az élen, körönként egy-másfél másodpercet adtak a mögöttük haladó McLaren versenyzőinek, akik szemmel láthatóan egyre jobban szenvedtek a lágyabb keverékű gumikon, aminek az lett az eredménye, hogy kiállásuk után elveszítették pozíciójukat Webberrel szemben, aki ezzel feljött a harmadik helyre.
Az első két helyen nem történt változás a kiállást követően, azonban az első körökben jóval nagyobb tempót tudott diktálni Vettel a friss gumikon, és egy másodpercen belülre került Alonsóhoz képest, ám támadást már nem tudott kezdeményezni, ugyanis ismét pályára küldték a biztonsági autót.
Kamui Kobayashi ugyanis elvétette az egyik kanyart, és beleállt a szalagkorlátba, éppen annál a résznél, ahol a pálya bemegy a lelátó alá. A Sauber keresztbe állt a pályán, és mivel az éles balos szinte beláthatatlan, Bruno Senna telibe találta, ezzel elzárva az ideális ívet.
A biztonsági autó újbóli beküldése miatt Alonso és Vettel elveszítette húsz másodperces előnyét, a teljes mezőny összeállt, és így rajtolt el újra, 25 körrel a verseny vége előtt.
Alonso ugyan lecsúszott az ívről, de tartani tudta maga mögött Vettelt, míg Webber előtt ott volt a lekörözött két Virgin, ami végzetesnek bizonyult. Az ausztrál simán elment Glock mellett, ám Lucas di Grassi nem találta a helyét, és blokkolta a mögötte haladókat.
Ennek pedig az lett az eredménye, hogy Hamilton teljesen megérkezett Webber mellé, így fej-fej mellett érkeztek meg a következő kanyarhoz. A McLaren brit versenyzője a külső íven volt, míg ellenfele – egy kicsit ugyan hátrébb – a belső ívet tartotta.
Mivel egyikük sem engedett, összeértek, ami Hamiltonnak fájt jobban, ugyanis az ütközés következtében megsérült az autója, így fel kellett adnia a küzdelmet, miközben ellenfele tovább tudott menni a harmadik helyen.
A sportfelügyelők ugyan jelezték, hogy kivizsgálják az ügyet, néhány körrel később már tudni lehetett, hogy versenybalesetnek minősítették a történteket, így egyik pilóta sem kapott büntetést.
Az élen már nem változott a sorrend, Alonso megszerezte forma-1-es karrierje huszonötödik győzelmét, mellyel feljött a bajnokság második helyére, megelőzve a kiesett Hamiltont.
Vettel behozta autóját a második helyen, csapattársa, Webber előtt, akit Button követett a negyedik pozícióban.
A bajnoki spiránsok után Rosberg volt a legeredményesebb versenyző. A német pilóta az ötödik helyen végzett a Mercedesszel, Barrichello előtt, akit Kubica követett a hetedik pozícióban.
A Renault lengyel versenyzője az utolsó tíz körre – eddig ismeretlen okok miatt – kiállt egy új garnitúra gumiért, mellyel visszacsúszott a tizenkettedik pozícióba, ám az utolsó körökben kiváló vezetést bemutatva, áthámozta magát az előtte haladókon, és visszavette korábbi pozícióját.
Az első tíz, pontszerző sorát Adrian Sutil (Force India), Nico Hülkenberg (Williams), és a mezőny végéről rajtoló Massa zárta.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)