Aston Martin V12 Zagato
Az első ízben tavaly májusban, a Villa d’Este szépségversenyen feltűnt Aston Martin V12 Zagatót annyira lelkesen fogadta a közönség, hogy két hónappal később máris megszületett a döntés a sorozatgyártásáról. Persze nem kell nagy számokra gondolni, a nettó 330 ezer fontos alapárral rendelkező szépségből mindössze 150 darab lát majd napvilágot.
Az Aston Martin V12 Zagato tavaly májusban a Villa d’Este seregszemléről elhozta a legjobb koncepcióautóért járó első díjat, majd a másik Zagato prototípussal egyetemben indult az embert és technikát alaposan próbára tevő nürburgringi 24 órás versenyen. A gépek teljesítették a feladatot és a nyár derekán az Aston Martin vezetősége úgy döntött, hogy limitált példányszámban utcai változatot épít belőle.
A V12 Zagato az Aston Martin és a neves olasz dizájnstúdió fél évszázados együttműködésének legfrissebb gyümölcse. A leghíresebb Zagato-féle Aston Martin, az 1960-63 között mindössze 19 példányban legyártott DB4GT szellemiségét viszi tovább, annak modern változataként értelmezhető. A vágyat keltő ikonikus DB4GT Zagato egy példányáért ma vagyonokat adnak a gyűjtők.
Minden egyes V12 Zagato elkészítése körülbelül 2000 munkaórát emészt fel. Ahogy a One-77 szuper-sportkocsi, úgy a V12 Zagato karosszériáját is alumínium és karbonszál felhasználásával konstruálják meg. A motorháztető, a „duplabuborékos" tető és az ajtók anyaga alumínium, míg a sárvédők, az ajtóküszöbök és a csomagtértető szénszálas műanyagból készült. A V12 Zagato számára négy egyedi színárnyalatot kevertek ki: Scintilla ezüst, Alloro zöld, Alba kék és Diavolo vörös. A festés önmagában 100 órát vesz igénybe!
A V12 Zagato elképesztően jól néz ki, szerintem bárhol megjelenik majd, rögtön megáll tőle az élet. Távolról nézve az arányossága és a lendületes vonalai tűnnek fel, közelről szemlélve pedig feltárulnak az aprólékosan kimunkált részletei. Egyszerre fenséges és agresszív megjelenésű autó. Itt-ott nyers karbonnal is találkozunk, ilyenek az első splitter (spoilerajak), az A-oszlopok, a hátsó lámpatestek, a tükörházak, valamint a hátsó légterelő szárny. A „kétpúpú" tető mellett jellegzetes Zagato stílusjegy a háromdimenziós kialakítású, kompozit anyagból készült hálós hűtőrács.
Az utastér nem kevésbé káprázatos. Mindent egyedi hullámmintázatú, tartós és természetes kinézetű bőrbe húztak, az üléstámlákba és a hátsó polcra pedig „Z" betűt hímeztek. A műszerfalon és a középkonzolon selyemfényű karbon betéteket helyeztek el, a küszöbök pedig szénszálas betétet kaptak fém ‘V12 Zagato’ táblával.
Az Aston Martin V12 Zagatót 6 literes, 48 szelepes alumínium erőforrás hajtja, amely 517 lóerővel és 570 Nm-es nyomatékkal bír. A teljesítmény hatfokozatú kézi váltón és karbon kardántengelyen keresztül jut a hátsó kerekekre. A gyorsulás százra 4,2 másodperc, míg a végsebesség 305 km/óra. A masina lassításáról karbon-kerámia fékrendszer gondoskodik, elöl 398, hátul 360 mm-es tárcsákkal.
A V12 Zagato exkluzivitása miatt nagyon drága autó, helyi adók nélkül 330 ezer angol fontba kerül, ami mai árfolyamon számolva 114 millió forintnak felel meg. Első szereplése a Kuwait Concours d’ Elegance rendezvényen lesz (február 15-18.), majd a márciusi Genfi Autószalonon, Európában is bemutatkozik. Az első kiszállítások ősszel indulnak.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)