/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Aston Martin V8 Vantage Roadster

2006. november 19. 18:59   |   Autoblog
címkék:  

A meghökkentő Rally GT versenyautó után nagyobb érdeklődésre tarthat számot a tetejétől megszabadított kupé.


Érdemes néhány mondatban visszapillantani az időben. Robert Bamford és Lionel Martin 1913-ban alapította az Aston Martin céget, amelynek első autója egy igazi

öszvér volt, más gyártó motorjával és alvázával összekombinálva. Elsősorban maguknak építették a kocsit, és akárcsak manapság, már anno sem volt gyakori látvány az utakon az Aston Martin. A vállalkozás szinte kudarcra volt ítélve, mert mind az első világháború, mind a gazdasági világválság hátráltatta a normális termelést, mígnem 1947 vette kezdetét a Brown-korszak. Sir David Brown a Lagondával együtt tett szert a gyárra, majd 1955-ben, többek között egy karosszériaüzem felvásárlás kapcsán Newport Pagnell lett az új székhely, ahonnan elindultak a világhírnév felé a DB jelzésű modellek. Napjainkban az Aston Martin még a Ford exkluzív márkáit tömörítő PAG-csoport része, az amerikai óriásvállalat azonban árulja a nyereséges manufaktúrát, hogy tetemes veszteségeit csökkenthesse a befolyt pénzből.


Jelen pillanatban mindenki az új James Bond filmről beszél, a Casino Royale egyik főszerelője ugyanis Aston Martin, méghozzá a DB9 sportosított változata, a DBS. A film miatt azonban nem áll meg az élet, a DB9 és a 12 hengeres Vanquish mellett a V8

Vantage az aktuális kínálat belépőmodellje, amelynek alapján néhány napon belül megjelenik a Roadster. A tervezőknek nem jelentett különösebb nehézséget, hogy eltűntessék a kupé tetejét, és az uralkodó divatirányzat ellenére kitartottak a vászon mellett. A háromféle színben választható “kapucni” mozgatását villanymotorok végzik, a művelet nem tart tovább 18 másodpercnél, és 50 km/órás sebességig akár menetközben is nyitható-zárható a tető. A V8 Vantage Roadster ízig-vérig Aston Martin – állítja Dr. Ulrich Bez, a cég első embere -, fedetlenül talán még jobban érvényesül a sportos elegancia, amely a brit márka jellemzője.


A lemezek alatt gyakorlatilag semmi nem változott, kivéve persze azokat a megerősítéseket, amelyekre a merevség megtartása miatt mindenképpen szükség

volt. A 4,3 literes, 32 szelepes V8-as motor 380 lóerős, maximális forgatónyomatéka 410 newtonméter, a váltó alaphelyzetben hatfokozatú manuális szerkezet. A gyorsulás kereken 5 másodperc 0-100-ra, a végsebesség pedig 280 km/h, amit ajánlatos csukott tetővel kipróbálni. Prémium minőségéhez illően, már alapáron gazdagon felszerelt a kocsi, de igény szerint bőséges opciós lista áll az ügyfelek rendelkezésére. Ezen olyan tételek szerepelnek, mint a zongoralakk fekete belső dekoráció, a 700 wattos prémium hifi, a 19 colos könnyűfém felni vagy a beépített esernyő.


Az Aston Martin V8 Vantage Roadster hivatalos bemutatóját Los Angelesben rendezik, napra pontosan november 29-én hull le a lepel, míg az értékesítés 2007 második negyedévében kezdődik.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/