Átdolgozták a BMW X3 és X4 modelleket
A modellciklus feléhez érkezve a BMW új formanyelvvel, kibővített felszereltséggel és ügyfélorientált termékstruktúrával frissíti fel két SUV-modelljét. A modellpáros piaci bevezetése 2021 nyarán kezdődik.
Az újratervezett BMW hűtőráccsal, az új első lökhárítóval és a 10 milliméterrel keskenyebb első fényszórókkal a BMW X3 egy vadonatúj modell képében tetszeleg. A látványosan formált BMW hűtőrácsot – amely nagyobb, mint valaha – immár egyetlen összefüggő keret szegélyezi, középen egy fekete kettéválasztó lamellával. A teljes egészében LED-technológiás első fényszórók az alapfelszereltség részei. Az extraként rendelhető, mátrix funkcióval dolgozó, adaptív LED-technológiás első fényszórók mellett az akár 650 méteres világítási tartományt kínáló BMW Laserlight lézerfény-technológia is elérhető.
Az első fényszórók alatt az új lökhárítót függőlegesen elrendezett légbeömlők, nagyméretű, karosszéria színére fényezett felületek és masszív alsó borítás határozza meg. A plug-in hibrid xDrive30e modell első kerékjárati íveiben „electrified by i” embléma, a BMW logók körül és a keréktárcsa-sapkákban pedig BMW i kék árnyalat hirdeti a tisztán elektromos meghajtás lehetőségét. Hátul a LED-es hátsó lámpákat fekete keret hangsúlyozza ki, amelyhez keskenyebb fénydizájn, háromdimenziós kontúr és vízszintesen integrált, kecsesen húzott irányjelzők társulnak. A hátsó lökhárító újragondolt alsó borítását nagyobb és elegánsabb, szabadon álló kipufogóvégek egészítik ki.
Az M Sport felszereltségi csomag a BMW X3 sportos tulajdonságait helyezi előtérbe. A típus-specifikus első lökhárító nagyobb légbeömlőket, a karosszéria magasfényű feketére fényezett betéteket, az első kerékjárati ívek pedig sportosabb légkivezető-nyílásokat kapnak. Az ablakkeretek, tetősínek, hűtőrács-keret és hűtőrács-lamellák opcióként magasfényű feketében is elérhetők. A sportosabb hátsó lökhárítót Dark Shadow árnyalatú diffúzor díszíti, két oldalt magasfényű feketére fényezett légkivezető-nyílással. Az új, Midnight Grey Bicolor árnyalatú, 19” méretű, Y-küllődizájnú, 245/50 R19 méretű gumiabroncsokkal szerelt könnyűfém keréktárcsák az alapfelszereltség részei. Felárért 20 vagy 21 colos kerekek és kék vagy vörös féknyergekkel dolgozó BMW M sport fékrendszer is rendelhető.
A nagyteljesítményű sportautókat építő BMW M GmbH kézjegyét viselő BMW X3 M40i és BMW X3 M40d egyedi BMW M hűtőráccsal fokozza a modellpáros sportosságát. Utóbbiak nem csupán króm kerettel, de a BMW M modellek jellegzetes, magasfényű feketére fényezett dupla lamelláival és a BMW M divízió emblémájával gurulnak le a gyártósorokról. Az M Sport felszereltségi csomag első és hátsó lökhárítóját itt aerodinamikailag optimalizált, magasfényű feketére fényezett külső visszapillantó-házak, szabadon álló, fekete króm kipufogóvégek és látványos „Two Teeth” dizájn egészíti ki. A BMW X3 M40i és a BMW X3 M40d alatt 20” méretű, duplaküllő-dizájnú, Orbit Grey árnyalatú BMW M könnyűfém keréktárcsák gurulnak, elöl 245/45 R20, hátul 275/40 R20 méretű gumiabroncsokkal. Opcióként ezek a felnik Jet Black árnyalatú kivitelben is elérhetők, ahogyan a 21” méretű, duplaküllő-dizájnú, Jet Black árnyalatú BMW M könnyűfém keréktárcsák is.
A BMW X4 a sportos BMW modellekről ismert, hálómintázatú BMW hűtőrács exkluzív értelmezésével megfűszerezve viseli a BMW X3 újratervezett frontrészét. A BMW X3 modellel ellentétben a mátrix funkcióval dolgozó, adaptív LED-technológiás első fényszóró-pár itt az alapfelszereltség része, miközben a lézerfény-technológia opció. A keskeny elrendezésű hátsó lámpák a BMW X4 szélességét nyomatékosítják és háromdimenziós kialakításukkal mélyen a karosszéria oldalába nyúlnak. Az újratervezett hátsó lökhárító letisztultabb benyomást kelt, köszönhetően a karosszéria színére fényezett több felületnek és a függőlegesen elrendezett, alacsonyabban elhelyezett fényvisszaverő betéteknek. Az M Sport felszereltségi csomag részeként a BMW X4 nem csupán hálómintázatú BMW hűtőrácsot, de igény szerint magasfényű feketére fényezett hűtőrács-keretet és betétet, valamint új hátsó lökhárítót is viselhet.
Az új X3 és új X4 a BMW 4-es sorozat középkonzolját örökölte meg. Az érintés-érzékeny, szabadon álló központi kijelző képernyő-átmérője már alapfelszereltségként 10,25”, a 12,3” képernyő-átmérőjű változat extraként érhető el a modellekhez. A jelentősen kibővített alapfelszereltség része immár a háromzónás automata légkondicionáló, valamint az újgenerációs Sensatec-bevonattal és perforált ülőfelülettel húzott sportülések is. A középkonzolon a BMW 4-es sorozat elegánsan megtervezett vezérlőpanelje is helyet kapott. A szellőzőrostélyok új, galvanizált felülete elegáns benyomást kelt.
Németországban az új X3 és X4 piaci bevezetése hétféle hajtáslánccal veszi kezdetét, amelyek tökéletesen lefedik a 184 lóerő és a 360 lóerő közötti teljesítmény-tartományt. A palettán háromféle dízelüzemű erőforrás található: az X3 xDrive20d és az X4 xDrive20d 190 lóerős dízelmotorja, az X3 xDrive30d és az X4 xDrive30d 286 lovas dízelmotorja, valamint az X3 M40d és az X4 M40d meghajtásáról gondoskodó, 340 lóerős erőforrás. A benzines modellek sorát az X3 xDrive20i és az X4 xDrive20i nyitja a 184 lovas erőforrással. Őket követi az X3 xDrive30i és az X4 xDrive30i 245 lóerős benzinmotorral, majd az X3 M40i és az X4 M40i orrában dolgozó, 360 lóerős soros hathengeres benzinmotor. Az egyetlen plug-in hibrid modell a palettán a 292 lóerős X3 xDrive30e, amely 50 kilométert képes emissziómentesen haladni.
Az új X3 és X4 mindegyik erőforrásához típus-specifikus karakterisztikájú, nyolcfokozatú Steptronic automataváltó társul. A modellpáros kimagasló sportosságához az alapfelszereltségként kínált BMW xDrive intelligens összkerékhajtás is hozzájárul.
A BMW a modellekhez elérhető intelligens vezetést támogató rendszerek palettáját is újraosztotta és kibővítette. A Driving Assistant csomagon túl a Driving Assistant Professional csomag több intelligens funkcióval felszerelt aktív tempomatot, automata fékező funkcióval dolgozó kereszteződés-figyelmeztetést, leállósávba kormányzó automata funkciót, valamint kormányzó- és sávtartó asszisztenst is tartogat. A Parkolóasszisztens Plusz csomagnak immár a tolatási segédlet is része. Újdonság továbbá a BMW Drive Recorder, amely automatikusan képes rögzíteni a jármű körüli történéseket.
A BMW Live Cockpit Plus műszerfal-elrendezés része a 10,25” képernyő-átmérőjű központi kijelzővel dolgozó iDrive operációs rendszer és az érintés-érzékeny BMW Controller forgótárcsa, valamint az 5,1” képernyő-átmérőjű, fekete keretbe foglalt digitális műszerfal. A technológia BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezésre is cserélhető, amely 12,3” képernyő-átmérőjű digitális műszerfallal és központi kijelzővel, valamint BMW Head-Up kijelzővel dolgozik együtt.
A digitális szolgáltatások egyik legfontosabb innovációja a BMW Maps felhőalapú navigációs rendszer, amely rendkívül gyors és pontos útvonaltervezést, illetve érkezés-kiszámítást kínál, rendszeres és gyors forgalmiinformáció-frissítésekkel és az úti célok keresésekor bármilyen beírható szóval. A fedélzeti operációs rendszer mélyébe integrált Amazon Alexa az Amazon hangvezérléssel elérhető funkcióit és szolgáltatásait éppúgy használhatóvá tette az autóban, mint ahogy azt az ügyfelek az okosotthonukban megszokták. A My BMW App okosalkalmazásnak köszönhetően az Amazon Alexa néhány egyszerű lépésben feltelepíthető a csatlakoztatott BMW modell fedélzeti operációs rendszerébe.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)