Átdolgozták a Nissan sportkocsiját, a 350Z-t
A Nissan úgy látta jónak, ha már két év után felfrissíti a 350Z sportkocsit. A gép immár 300 lóerős, emellett apróbb formai módosításokon esett át.
A világszerte eddig 40 különböző díjat besöpört 350Z most még vonzóbb, mint valaha. Külsején finomítottak, utasterét jobb minőségű anyagokkal rakták ki és javítottak az ergonómiáján is. Egyébként a Nissan Z-sorozatú sportkocsija elképesztő sikereket mondhat magáénak, 2002-es bemutatása óta globálisan körülbelül 160 ezer darabot adtak el belőle. Európában is közkedvelt az autó, itt két év alatt több mint 12500 darab kupé és 2500 darab kabrió fogyott. Ma az eladások 60/40 arányban oszlanak meg a kupé javára.
A 350Z szíve a Nissan VQ-sorozatából származó 3,5 literes V6-os erőforrás, amelyet Amerikában már 11 éve folyamatosan, kategóriájában az egyik legjobb motornak választanak meg. A 24-szelepes erőforrás a Nissan és az Infinity modelljeit különböző teljesítménnyel hajtja, a 350Z-ben eddig 280 lóerőt adott le. A felfrissített kupé és kabrió modellben azonban chiptuninggal és további szerkezeti módosításokkal 300 lóerőt csalogattak elő a motorból. A szívócső átalakításának köszönhetően a motor szabadabban lélegzik, új dugattyúkat szereltek be, állítottak a vezérműtengelyen, a szívócsonkot pedig lerövidítették és kiszélesítették. Emellett a korábbi 6600-as maximális fordulatszámot 7000-re tornászták fel. Végül újratervezték az olajpumpát és elektronikus kipufogószelep-állítást alkalmaztak. Az átalakítások eredményeként a motor nyomatéka 353-ról 363 Nm-re nőtt 4800/percnél, de a nyomatékgörbe is sokkal laposabb lett. Az új Nissan 350Z egytized másodperccel hamarabb éri el a 100 km/h-s sebességet, mint elődje, de ez a gyakorlatban nem érezhető. A kupé így most 5,8, a kabrió pedig 6,3 másodperc alatt katapultál százra. Mindamellett a 2006-os modell sebességfüggő szervokormányt kap, hogy parkolásnál megkönnyítse a manőverezést, nagy sebességnél pedig direktebb visszajelzést adjon.
A 350Z-n külsőleg semmi komoly változást nem hajtottak végre, hiszen miért is bolygatták volna a bevált, szép formát. A finomításoknak köszönhetően mégis vonzóbb és kissé agresszívebb lett az autó, megváltozott például az első lökhárító, a hűtőrács, és morcosabb a frontrész. A fényszórók alapvető formája maradt, azonban már bi-xenon izzókat és LEDes irányjelzőket rejtenek. Hasonló dolog történt a háromszög alakú hátsó lámpákkal is, amelyek újabban egyenként 42 darab LEDet tartalmaznak.
Bár az utastér alapvető elrendezése megmaradt, a számos apró változtatás révén sokat javult az ergonómia és a minőség. A lényeg most is a vezetőközpontúság; elég ránézni a műszerfal tetején trónoló három műszerre, ami a 60-as évekbeli 240Z-t idézi. Amúgy a fő műszercsoport jobban leolvasható, logikusabb helyen vannak a kapcsolók, és általában puhább tapintásúak az anyagok, mind a műszerfalon, mind az ajtópaneleken. A tervezők a praktikumot is erősítették a 350Z-ben, így nőtt a pakolási lehetőségek száma az autóban. Felszereltség tekintetében is történtek változások, a 350Z-hez rendelhető lesz például a legújabb DVD-alapú navigációs rendszer, felosztható grafikus képernyővel és Traffic Message Channel (TMC) szolgáltatással, amely segít elkerülni a dugókat.
A 2006-os 350Z vételára valószínűleg magasabb lesz, mint a jelenleg futó példányoké, de a sportkocsi így is az egyik legjobb ár/érték arányú típus marad a piacon.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)