Átfogó frissítést kapott a legkisebb Hyundai
A Hyundai bemutatta az átdolgozott, frissebb megjelenésű új i10-est. Az opcióként elérhető, sportos i10 N Line kivitelt a Hyundai N sportmodellei ihlették.
Emellett a modell olyan fejlett online kapcsolódási funkciókkal, kényelmi szolgáltatásokkal és technológiákkal gazdagodott, amelyekkel rendszerint csak felsőbb méretosztályokban találkozunk. Ez még versenyképesebbé teszi a típust kategóriájában.
Az eredetileg 2019-ben bevezetett modell kívül és belül egyaránt megújult. Alacsony tetővonala és hosszú tengelytávja sportosabb kiállást és összességében határozottabb karaktert kölcsönöz az autónak. A karosszéria kilenc különböző színben, illetve fekete kéttónusú tetőlemezzel rendelhető. Két új gyöngyházfényű árnyalat található a palettán: a világosszürke Lumen Grey és a liláskék Meta Blue.
Áttervezték a fényszórók belső szerkezetét, valamint az első és hátsó LED-es karakterfényt. Az elülső LED-es nappali világítás az új méhsejt-rácsozatú, sportos, széles első hűtőmaszkban kapott helyet. A LED-es kombinált hátsó lámpatestek újdonságként H-t rajzolnak ki a csomagtér vízszintes karaktervonalán. Szintén új rajzolatúak a modell 15 colos könnyűfém keréktárcsái.
Az utastérben az első üléseknél kék hangulatvilágítást találunk. Az új lila színcsomag játékos felhangokkal gazdagítja az autó sportos külső megjelenését. A csomag lila függőleges csíkokkal megrajzolt skótkockás szövetüléseket, lila díszítő öltéseket, illetve légbeömlő kereteket tartalmaz. A stílusos megjelenést lilás árnyalatú szürke felületek – így a műszerfal és a padlókonzol alsó része – fokozzák.
Az i10 N Line a motorsport világából örökölte különleges stílusjegyeit, az egyedi lökhárítóktól kezdve a betéteken át a piros részletekig. Az ülések háttámláját három sávból álló, piros szövetbetét díszíti, a modellváltozat új 16 colos könnyűfém keréktárcsákon gurul.
A fejlett kapcsolódási funkciók nem csak modernebbé teszik az új i10-est, de az utazás élményét és kényelmét is javítják. A modell olyan új megoldásokat kínál, mint a szériakivitelű 4,2 colos LCD műszeregység, az elöl és hátul elhelyezett USB-C aljzatok, a 4G hálózaton működő, második generációs eCall rendszer, vagy a vezeték nélküli szoftverfrissítés. Emellett 8 colos központi audio, video és navigációs képernyő, vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto okostelefon-integráció, vezeték nélküli telefontöltő, valamint a Bluelink telematikai rendszer legújabb kiadása szerepel a felszereltségi listán.
Kibővült az alapfelszerelésként kínált Hyundai Smart Sense biztonsági szolgáltatások palettája is. A ráfutásos balesetet megelőző rendszer az eddigi városi, országúti és gyalogos-felismerés funkciókon túl mostantól a kerékpárosokat is észleli. Az FCA érzékeli a jármű előtti akadályokat, és elkerüli a fenyegető ütközést. A sávkövető segédlet funkció a kormányzásba beavatkozva a forgalmi sávban tartja az autót. Az új i10 az A-szegmensben előremutatónak számító módon motorosan behajtható külső visszapillantó tükröket is kapott.
A csomagtartó paraméterei nem változtak: az üreg alaphelyzetben 252, lehajtott hátsó ülésekkel 1050 literes, a padló két szintre helyezhető be, a hátsó ülések egy kézzel lehajthatók. A manőverezést tolatókamera segíti.
Az új i10 gyártása 2023 áprilisában veszi kezdetét a Hyundai törökországi gyárában, Izmit városában. Az első példányok várhatóan az év második felében jelennek meg az európai utakon.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)