Átlényegült a Kia Sportage
A friss Kia Sportage ég és föld a jelenleg futó modellhez képest. Formája végre illik a nevéhez: erőteljes és dinamikus. Peter Schreyer vezető tervezőnek és csapatának sikerült olyan autót alkotniuk, amely kitűnik az egyre népesebb kompakt szabadidő-autó szegmensből. A Sportage a nyár folyamán kerül piacra, négyféle, 115-163 lóerő teljesítményű motorral.
Az európai Kia Sportage vásárlók 2WD és AWD hajtásláncot, öt- és hatfokozatú kézi váltót, továbbá hatfokozatú automataváltót is választhatnak autójukhoz. Piactól függően ötféle kétkerékhajtású (2WD) és négyféle összkerékhajtású (AWD) modell közül lehet választani. A hajtásrendszerek megegyeznek a 2009-ben bemutatott új Sorentóban alkalmazottakkal. Mindegyik Sportage modellnél segít a HAC (Hillstart Assist Control), amely megakadályozza, hogy emelkedőn elinduláskor az autó visszaguruljon, továbbá elérhető a DBC (Downhill Brake Control), amely 8 km/órában maximálja az autó sebességét meredek lejtőkön. Az összkerékhajtás a kétliteres benzines és dízelmotorokkal, manuális vagy automataváltóval egyaránt elérhető.
Az összkerékhajtási rendszer normál körülmények között a hajtóerő 100 százalékát az első kerekekhez küldi, fokozva ezzel a gazdaságosságot. Amennyiben az egyik első kerék tapadását veszíti, a nyomaték egy részét automatikusan a hátsó kerekekhez irányítja, hogy az autó ne veszítsen a lendületéből. Csúszós útviszonyok között a vezető manuálisan kiválaszthatja a Lock Mode-ot. Ezzel a nyomaték azonos arányban (50-50 százalék) oszlik meg a tengelyek között.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)