Átlogózott Volvo az első komoly kínai autó Európában
A kínai Geely, a Volvo tulajdonosa új autómárkát alapított Lynk & Co néven, s máris bemutatta első modelljét, a kompakt méretű 01 SUV-ot. A szabadidőautó műszaki alapjait a következő Volvo XC40 adja, sőt, Svédországban tervezték, így nem lehet rásütni a kínai „hulladék” jelzőt. A Lynk & Co 01-et Kínában fogják gyártani, ám nagy mennyiségben szeretnék majd Európában és az Egyesült Államokban is értékesíteni. Hogy az egyedi formájú gép milyen karriert futhat be az öreg kontinensen, egyelőre lehetetlen megítélni.
A Lynk & Co 01 a közelgő XC40 modellel közös műszaki alapokra építkezik, és bár a hajtásláncokkal kapcsolatban nem árultak el részleteket, orrában valószínűleg a Volvo 2 literes négyhengeres és 1,5 literes háromhengeres erőforrását találjuk, és lesz belőle konnektoros hibrid is. A motorokhoz hatfokozatú manuális és hétgangos duplakuplungos automataváltó csatlakozhat.
A 01 SUV 4530 mm hosszú, 1654 mm magas, 1855 mm széles, a tengelytávja pedig 2730 mm-es, tehát tisztességes méretű utas- és csomagtérrel szolgál. Külseje pedig meglehetősen sajátos, magas orr-résszel, vízszintes hűtőráccsal és apró, a lemez síkjából kidülledő fényszórókkal. Az erősen lejtő tető nagyméretű légterelőben végződik, kétoldalt egy-egy krómozott kipufogó mered hátra, a lámpák pedig furcsa formájúak, nem hasonlítanak egyetlen másik autóéhoz sem. A Lynk & Co 01 legnagyobb ütőkártyája éppen az egyéni kinézete lehet.
A Lynk & Co 01 2018-ban kerül az európai márkakereskedésekbe, s nem sokkal ezután a 02 és 03 modellek személyében társat is kap.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)
A Volvo is csak egy túlárazott foshalom…..De majd Kína megoldja