/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Átváltozott a Mercedes nagyterűje

2014. január 31. 16:30   |   Autoblog
címkék:  

A stuttgarti személygépjármű-család legfiatalabb és legnagyobb tagjaként az új V-osztály akár nyolc személy számára biztosít helyet. Ideális azoknak, akik értékelik az óriási helykínálatot, ugyanakkor nem kívánnak lemondani a komfortról és a stílusról. Az autó 2,1 literes turbódízel motorokkal, május végén érkezik.

Legyen szó nagybevásárlásról, utazásról az egész családdal, hegyi kerékpáros kirándulásról a barátokkal, vagy akár prominens személyek szállításáról a vörös szőnyeghez – az új V-osztály maximális rugalmasságot nyújt a beltér kihasználását illetően, és közben elegáns megjelenést garantál. Kétfajta felszereltségével (V-osztály és V-osztály Avantgarde), mintkét szinthez elérhető külső sportcsomagjával és belső design-csomagjával, kétféle tengelytávolságával, három karosszéria-hosszával (4895 és 5370 mm között) és ugyanennyi erőforrásával, valamint számos opcionális extrájával az új nagyterű ízlés illetve szükség szerint szabható személyre. A családok számára épp annyira vonzó, mint azoknak embereknek, akiknek szabadidős- és sporttevékenységükhöz egy variálható, tágas utastérre van szükségük. Mindezeken túl a modell ideális luxus VIP-szállítás vagy hotel-transzfer céljára.

Az új V-osztály már első pillantásra összetéveszthetetlen tagja a Mercedes modellcsaládnak, és rögtön a kategória emocionális fénypontjává lépett elő. Az erőteljes orr-részt a háromdimenziós központi csillaggal ellátott függőleges hűtőrács és a progresszív kialakítású fényszórók határozzák meg, amelyek opcionális extraként ebben a szegmensben először teljesen LED-esek is lehetnek. A V-alakú domborítással kialakított motorháztető lendületesen olvad össze a hűtőrács sportos krómkeretével, valamint a fényszórókkal. A letisztult oldalfalon két hosszúkás ív vonzza magára a tekintetet.

Az utastérben magas minőségű, kellemes tapintású anyagok, harmonikus színvilág, és aprólékosan kidolgozott részletek fogadják a beülőket. Az ülések, a kormány és a váltókar számára finom nappabőr borítás is elérhető. A hívogató légkört a visszafogott, három színben állítható hangulatvilágítás teszi kerekké. A dinamikus formájú kétrészes műszerfal különösen vonzza a tekinteteket. A műszerfal felső része bőrhatású kialakítással is kérhető, amit díszvarrások szegélyeznek.

Az utastér további csúcspontjai közé tartozik például a különálló központi kijelző, a 12 gombos multifunkciós kormány és a Direct Select előválasztó kar, valamint az innovatív touchpad, amelyen keresztül az okostelefonokhoz hasonlóan érintéssel, valamint a betűk és karakterek beírásával vezérelhető a telematikai rendszer összes funkciója. A touchpad az Audio 20 CD vagy a Comand Online rendszerrel együtt érhető el. A Comand Online legújabb generációja egyesíti az összes audio-, telefon-, és navigációs funkciót, továbbá internetböngészőt, Linguatronic beszédvezérlést és valós idejű közlekedési adatátvitelt kínál. A zenei élményről az opcionális Burmester hangrendszer gondoskodik 16 hangszóróval és egy Bassreflex mélynyomóval.

A V-osztály számos innovációjának köszönhetően a kényelem és a variálhatóság tekintetében is új mércéket állít fel. A Mercedes-Benz nagyterűje a kategória egyetlen tagjaként kínál opcionálisan a vezető és az első utas számára 4-irányú gerinctámaszt és aktív ülésszellőztetést megfordítható irányú ventilátorokkal a bőrülések érintkező felületeinek egyenletes relatív páratartalma érdekében. Szintén egyedülálló ebben a járműosztályban a továbbfejlesztett automata klímaberendezés, ami három különféle üzemmódjával egyedi klímavezérlést tesz lehetővé. Mindezeken felül a Thermotronic a járműkulcs megfelelő gombjának megnyomásával automata, beszállás előtti klimatizálási funkcióval, integrált páraérzékelővel, valamint a vezető és az első utas oldalán a napfény irányától függő hűtőlevegő-elosztással és intenzitás-vezérléssel rendelkezik.

A hátsó üléseket számtalan konfigurációban lehet elrendezni. Alapesetben a V-osztály négy különálló, kartámaszokkal ellátott komfortüléssel van felszerelve, amelyek két sorban helyezkednek el. Ezek előrebillenthetőek, így hátra gyors és egyszerű beszállást tesznek lehetővé. Opcionálisan a középső sor különálló ülései közé egy összecsukható asztal is beszerelhető. Az alap üléskonfiguráció helyett mindkét hátsó sorhoz rendelkezésre áll még egy kétszemélyes üléspad kétrészes, egyenként előrebillenthető háttámlákkal, valamint egy háromszemélyes kialakítás kétrészes ülőlappal és háromrészes fejtámlával. A háromszemélyes üléspad külső, jobboldali ülése előrebillenthető, vagy akár külön-külön kiszerelhető. Továbbá a teljes üléssor is előrehajtható, hogy a nagyméretű rakományok számára elegendő hely maradhasson.

Aki pedig a V-osztályban alváslehetőséget szeretne, a két hátsó üléssort opcionálisan kényelmes ággyá alakíthatja. Az ágy alatt tároló ládák találhatóak, így az alsó szint is kihasználható. A rakodási lehetőség a többi üléspad esetében is adott. Az üléssíneknek köszönhetően az ülések és az üléspadok nagy erőkifejtés nélkül csúsztathatóak előre illetve hátra, és a hátsó sor ülései egymással szemben is elhelyezhetőek. Mindezeken felül az összes ülés kivehető, aminek köszönhetően bármikor kialakítható a szükség szerinti rakodási felület.

A kényelmes be- és kipakolás érdekében a V-osztály külön nyitható hátsó szélvédőt is kapott, ami különösen szűk parkolóhelyeken jön jól. A rakodótér-elválasztó könnyen fel-/leszerelhető, akár 50 kilogrammal terhelhető, és két mélyítéssel rendelkezik, amelyekben egy-egy kivehető, összehajtható bevásárlókosár található. Felárért elektromosan működtethető csomagtérajtó is rendelhető.

Összesen tizenegy innovatív vezetői asszisztens rendszer szolgálja a magas szintű menetkényelmet és a példamutató biztonsági színvonalat. Az asszisztens rendszerek modern radarokon, kamerákon és ultrahangos érzékelőkön alapulnak, amelyek az új E- és S-osztályban Mercedes-Benz Intelligent Drive néven kerültek bevezetésre. Minden V-osztályhoz szériában jár az oldalszél-asszisztens, ami erős oldalirányú széllökések során stabilizálja az autót, valamint az éberségfigyelő rendszer. Opcionálisan elérhető az aktív parkolás-asszisztens, a 360 fokos kamerarendszer, a távolságtartó tempomat ütközéselkerülő rendszerrel, a táblafelismerő, sávtartó és holttérfigyelő asszisztens, valamint az adaptív távfény-asszisztens. Az opcionálisan rendelhető PRE-SAFE fékrendszer tovább emeli a biztonság színvonalát.

A piaci bevezetéskor az új V-osztály modern, kétlépcsős feltöltéssel ellátott 2,1 literes négyhengeres turbódízel erőforrásokkal áll rajthoz. Három teljesítményszint érhető el. A V 200 CDI 136 lóerőt teljesít 330 Nm-es maximális forgatónyomaték mellett, a V 220 CDI pedig 163 lóerő és 380 Nm leadására képes, két literrel alacsonyabb fogyasztás mellett (5,7 l/100 km, 149 g CO2/km). Az Euro 6-os V 250 BlueTEC csúcsmotor 190 lóerős teljesítményével és 440 Nm-es forgatónyomatékával annyira rugalmas és agilis, mint az eddigi 3-literes V6-os turbódízel erőforrás. A fogyasztás 6,0 l/100, ami 28 százalékkal takarékosabb a hathengeresnél.

A V 250 BlueTEC kivitelhez szériában jár a 7G-TRONIC PLUS automataváltó Direct Select előválasztó karral és váltófülekkel. Az automataváltós modellekben a vezető négyféle menetprogram közül válogathat: takarékos, komfortos, sportos és manuális. Sport, Comfort vagy Manual üzemmódban a gyorsítások során plusz 14 lóerő teljesítmény és 40 Nm forgatónyomaték áll rendelkezésére (Overtorque funkció). Ezáltal a V 250 BlueTEC motorja például 204 lóerőt és 480 Nm-t képes produkálni. Ebben a kategóriában szintén példátlan megoldás az Agility Control futómű az úttest felületéhez igazodó csillapítási rendszerrel.

A 2014. május végén esedékes piaci startkor első ízben az új V-osztály hosszú verziója lesz elérhető, 5140 milliméteres hosszal, 3200 mm-es tengelytávolsággal és nagyobb hátsó túlnyúlással. A kompakt és az extra hosszú változat később érkezik. Értéknövelő alapszolgáltatásként a V-osztály tulajdonosok számára is elérhető a 2012 februárjában bevezetett Integrált Szerviz Csomag, ami négy éves időtartamon vagy 120 000 kilométeres futásteljesítményen belül díjmentes karbantartást.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/