/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Átváltozott a Peugeot 5008 SUV

2016. szeptember 07. 16:40   |   Autoblog
címkék:  

A név maradt, ám az elképzelés teljesen átalakult: az új Peugeot 5008 új terepen, a kompakt szegmens hétszemélyes nagy szabadidőautói között mutatkozik be, ahol a Škoda Kodiaq lesz a legfőbb ellenfele. Az új 5008-asra más feladatot is szabtak, ez folytatja a Peugeot feljebb pozicionálási törekvéseit. Világpremierjét a Párizsi Autószalonon ünnepli.

Az új Peugeot 5008 külseje első pillantásra nyilvánvalóvá teszi, hogy ez bizony egy szabadidőautó. A típus minden sajátos ismertetőjegyét magán viseli: hosszú, vízszintes motorházfedél, függőleges orr-rész, magas övvonal. Az ihlet diktálta formaterv erőt és igényességet sugároz. Az első részt az exkluzív kivitelű, krómozott „szárnyak”, míg a hátsót a márka legújabb szabadidő-autóinak jellegzetes elemei, a fényes fekete csík és a karmokra emlékeztető, opálfényű fénydiódás lámpák határozzák meg.

A 2,84 méteres tengelytáv a Peugeot szerint a C szegmens legtágasabb szabadidőautójává teszi az új 5008-at (a Kodiaqé 2791 mm). A jármű hossza 4,64 méter; az új 3008 SUV-nál 19 cm-rel, az előző 5008-nál 11 cm-rel hosszabb. A hosszított méret kényelmesebb, nagyobb belső teret biztosít, és kihozza a maximumot a felépítés adta lehetőségekből. Az utastér rugalmasan alakítható: a második sorban három egyforma, önálló, elrejthető ülés találunk állítható dőlésszöggel és hosszúsággal, a harmadik sort pedig két önálló, elrejthető és kivehető ülés alkotja. A csomagtér a VDA szerint 780 köbdeciméteres, ami 1060 liternek felel meg. Emellett az első utasülés lehajtható, ami akár 3,2 méter hosszú tárgyak szállítását is lehetővé teszi. A hátfalajtó láblendítéssel nyitható.

Az utastérben megtalálhatjuk az újító szellemű, csaknem futurisztikus i-Cockpit legújabb változatát, amely egy lenyűgöző, egyedi és rendkívül igényes világot teremt az autóban utazók köré. A kisméretű kormánykerék és a nagy, 8 colos kapacitív érintőképernyő mellett az új i-Cockpit alapfelszerelésként kínálja a látványos, nagy felbontású, 12,3 colos, magasra helyezett digitális műszeregységet, amely különleges animációival high-tech megjelenést biztosít.

Az autó minden porcikája utazásra invitál, köztük a kimagasló akusztikai komfort és számos kényelmi felszerelés: nyolcpontos pneumatikus masszírozó rendszer az első ülésekben, prémium Focal hifi, nyitható panorámatető stb. A folyamatos online kapcsolattartás legjavát kínálja a Mirror Screen funkciónak és az online 3D navigációnak köszönhetően.

Az új 5008 az országtól függően alapfelszerelésként, vagy opcióként kínálja a biztonsági felszerelések egész arzenálját: Advanced Grip Control, amely magába foglalja a lejtmenetvezérlő funkciót, automatikus vészfékezés, figyelmeztetés ütközés veszélyére, aktív figyelmeztetés akaratlan sávelhagyásra, figyelmeztetés a vezető figyelmének lankadására, táblafelismerő és ajánlott sebesség funkció, adaptív tempomat megállás funkcióval, aktív holttérfigyelő rendszer, Park Assist és Visio Park (360°-os kamerakép).

Napjaink mobilitási kérdéseire ad frappáns választ a csomagtartóba rejthető és összecsukható, elektromos rásegítésű e-Kick rollerrel, illetve az e-Bike eF01 elnevezésű, elektromos rásegítéssel működő, összehajtható kerékpárral. Mindkettőhöz kivehető akkucsomag tartozik.

Az új 5008 SUV osztozik a 308-al és az új 3008-al az EMP2 platformon, mindhárom modell motorválasztékát a legújabb Euro 6.1 típusokból alakították ki. Valamennyi benzines és dízel változat a kategória legjobbja címmel büszkélkedhet a saját teljesítménykategóriájában. A benzinesek kilométerenkénti CO2-kibocsátása 115 grammról indul, és mindössze 105 grammról a dízelek esetében.

Az új 5008 öt felszereltségi szintet kínál: a három mainstream kivitelen (Access, Active, Allure), kívül a GT Line és a GT változatot. Ez a széles és exkluzív kínálat tökéletesen tükrözi a márka két évvel ezelőtt meghirdetett, a modellpaletta exkluzivitásának növelésére irányuló stratégiáját.

A Rennes (Franciaország) üzemben gyártott új Peugeot 5008 szabadidőautót a 2016-os Párizsi Autókiállításon láthatja először a nagyközönség, forgalmazása 2017 tavaszán kezdődik világszerte.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/