/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Átváltozott az Opel Vivaro

2014. március 18. 16:30   |   Autoblog
címkék:  

Új, sokkal modernebb fizimiskát kapott az Opel haszonjárműve, a Vivaro. A nyáron forgalomba kerülő második nemzedék behozza a márka tervezési filozófiáját az áruszállítók közé. Ehhez pedig innovatív megoldások járulnak a géptető alatt és a vezetőfülkében is.

Az új Opel Vivaro külleme elegánsabb és modernebb lett. Nagy, jellegzetes hűtőmaszkja, sajátos fényszórója és oldalsó pengemotívuma tükrözi a márka díjnyertes designját, egyértelműen mutatva rokonságát személyautóival. A fényszóró fényes fekete betétjének elemei krómozottak, a LED-es nappali világítás kialakítása szárnyszerű. Eleganciájával, széles frontjával és letisztult, praktikus hátuljával határozottságot sugároz a Vivaro. Az Opelre jellemzően megformált oldalfal „pengéje” a tükör alól húzódik a hátsó kerékívig, hasonlóan az Insignia családhoz és a GTC astra modellekhez.

Az új Vivaro felhasználási területétől függően – strapabíró furgon, reprezentatív üzleti jármű és komfortos, tágas családi autó – háromféle felszerelési kivitel áll rendelkezésre. 11-féle standard fényezéséből öt pasztell- és hat kétrétegű metálszín választható, de különleges felhasználású járművekhez rögtön a piaci bevezetéstől kaphatók lesznek további színek is.

A sokoldalú Vivaro szinte minden ügyféligénynek megfelel. Az új kiadás az eddigi változatgazdagságot folytatja: kétféle hosszúsággal és magassággal gyártják, mint a kombit, a duplakabinos furgont, a padlólemezes alvázast és a buszt. Ám az új Vivaro még az elődjénél is jobban használható, mert mindkét hosszúságban – az első változat majd’ 5 méter, a második 40 centiméterrel hosszabb – hosszabb lett 22 centiméterrel, ami érezhetően nagyobbá teszi belső terét és szállítókapacitását.

Az új Vivarót mindenes igáslóvá teszi modern hajtóműve is, a turbódízel 1.6 CDTI, vagy az új fejlesztésű, kétturbós, két töltőlevegő-hűtős 1.6 BiTurbo CDTI. A turbómotorok kimagasló teljesítményt kombinálnak szerény, egy liternyivel leszorított fogyasztással, a BiTurbo például papíron 6.0 liter/100 km alatt marad (ideiglenes adatok), ami csúcsérték a kategóriában.

Az új Opel Vivaro valamennyi változata az angliai Luton üzemében készül. A Renault-val közösen fejlesztett Opel/Vauxhall könnyű haszonjárművek 2001 óta gördülnek le a futószalagról, máig csaknem 600 000 darab készült. 2009-ben ugyanott megnyílt egy felépítményező üzem, ahol például platós járműveket állítanak elő. Ennek tevékenysége még jobban kibővül az új generációs Vivaróval, amelyhez gyárilag sokféle speciális felépítmény lesz kapható. Évente körülbelül 50 000 kishaszonjárművet adnak el Európában, és a Vivaro részesedése ebből tíz százalék feletti.

Rövidesen további információk jelennek meg az autó technikájáról és flexibilis belső elrendezéseiről.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/