Audi S8 Magyarországon
A nyáron megjelenő luxus sportmodellt osztályában mércének szánja az Audi, amely tízhengeres motorja mellett a quattro-örökséget is ápolja.
A négykarikás márka minden bizonnyal jól járt a Lamborghini felvásárlásával. Egy patinás sportkocsi gyár birtoklása már önmagában is presztízsértékű dolog, de az Audi nemcsak büszkén mutogatja szerzeményét, hanem ki is használja a benne rejlő lehetőségeket. De miért is ne tenné, hiszen többek között a Lamborghinibe ölt fejlesztési költségek eredményei így az Audikban is testet ölthetnek, ám a hangsúly nem ezen van.
Az első német közreműködéssel született sportkocsi a Gallardo, amelynek tízhengeres, közvetlen befecskendezéses erőforrása az Audi versenypályákon bizonyított FSI technikáját vonultatja fel, és egy zseniális, ámbár kézenfekvő ötlet által most ez a motor kerül a második generációs S8-asba. Az 5,2 literes V10-es azonban nem egy az egyben “cuppan át” az ASF (Audi Space Frame) alumínium karosszériába, már csak presztízs okok miatt sem. A Lamborghini bőven 500 lóerő feletti méneséből cirka hetven telivért engedtek szabadon, bár a 450 lovasra hangolt gépezet emiatt újabb presztízskorlátba ütközött: mivel házon belül az A8L 6,0 W12 az “über alles”, ezért illett tiszteletben tartani a sofőrös limuzin 450 lóerejét. Forgatónyomaték vonatkozásában viszont nincs ennyire kiélezett helyzet, ezért a mérnökök ezen a téren csillogtatták tudásukat. A vezető jobb lábának parancsára váró 540 newtonméter 90 százaléka már nevetségesen alacsony, szám szerint 2300-as percenkénti fordulatszámon rendelkezésre áll, így az autó a gyakorlatban is tudja azt, amit papíron elvárnak tőle.
A quattro-hajtásnak köszönhetően a limuzin nem ismeri a tapadás fogalomkörébe tartozó problémák döntő többségét, és a hatfokozatú Tiptronic automata váltó ellenére is 5,1 másodperc alatt sprintel százig. A sportos karakter miatt az S8 értelemszerűen az új fejlesztésű erőátviteli rendszert tudhatja magáénak, amely a tengelyek között alaphelyzetben 40:60 arányban osztja el a nyomatékot a hátsó tengely javára. Szintén sportosabb az adaptív légrugózású futómű hangolása. Az önkéntesen vállalt, elektronikusan korlátozott 250 km/órás csúcssebesség elérése soha nem okoz gondot, az óriásmotor erőfölénye minden szituációban lehengerlő, és szerencsére a megállással sincs gond. A 20 colos felnik mögött már szériában 18 colos fékek bújnak meg, de felárért 300 ezer kilométert is kibíró kerámiatárcsák gondoskodnak a lassulásról.
Báránybőrbe bújt farkas. Ránézésre tökéletesen helytálló az S8 ezen jellemzése, ugyanis az erő csak szolidan van jelen, a külsőségeket illetően. Aki vasalódeszkányi szárnyakra, eltúlzott sárvédő szélesítésekre számított, az valamit biztosan félreértett, ezen a szinten ugyanis a diszkrét, de határozott megjelenés a fontos. A körben elhelyezett emblémák feltűnésmentesen utalnak a limuzin képességeire, hátul négy ovális csőben végződik a mély hangon doromboló kipufogó, és a tekintélyes hűtőmaszknak (single frame) csak a függőleges bordái csillognak krómtól. A karosszéria úgy feszül, mint az úri szabónál méretre készített öltöny, sejtelmes fényben pompáznak az alumínium-hatású tükörházak – nem vitás, az Audi S8 azon vásárlók ideális járműve, akik az általuk vezetett autóval különleges módon szeretnék kifejezni egyéniségüket.
Az utastér decens eleganciája tökéletes egyensúlyt alkot a finom részleteket felvonultató külsővel, a műszerek rajzolatától kezdve a Valcona bőrkárpitig mindent a minőség, illetve az igényes design légköre hat át. High-tech modellről lévén szó, a választható opciók is igazodnak ehhez a szinthez, amire kitűnő példa a Bang & Olufsen hifirendszer. A méregdrága, ugyanakkor profi termékeiről híres dán specialista főleg házi berendezésekkel foglalkozik, de most vállalták a kihívást, és egy 14 hangsugárzóból álló szettet terveztek az S8-ashoz. A két erősítőt alkalmazó, 1000 Wattos hifi hangzására garancia az ALT (Acoustic Lens Technology) technológia.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)