Megjött a legerősebb Lamborghini
címkék: aventador, aventador sv, genfi autószalon, lamborghini, superveloce
A Genfi Autószalonon lehullt a lepel minden idők leggyorsabb Lamborghinijéről, az Aventador LP 750-4 Supervelocéról. A szigorú diétának köszönhetően a gép fél mázsával könnyebb az egyébként is szikár Aventadornál, V12-es szívómotorja pedig 50-nel többet, 750 lóerőt mozgósít.
Az Aventador minden alkatrészét optimalizálták, hogy az elképzelhető legalacsonyabb tömeget érjék el és megszülessen a Superveloce. A karbon vázat és az alumínium első illetve hátsó segédkeretet változtatás nélkül vették át, azonban a motorháztetőt, a hátsó légterelő szárnyat és oldalsó légbeömlőket szénszálból készítették el, emellett az első fedél, az első sárvédők és ajtók anyaga alumínium, a hátsó sárvédők pedig szuperkönnyű SMC kompozitból készültek. Az utasteret is a súlycsökkentést szem előtt tartva szabták át. Az ajtópanelek és a kagylóülések szénszálas műanyagból készültek, az infotainment rendszert, a szőnyegeket és számos egyéb szigetelő elemet pedig száműztek a fedélzetről.
Az intézkedések nyomán az Aventador Superveloce fél mázsával nyom kevesebbet a mérlegen, saját tömege 1525 kilogramm. A nagyobb motorteljesítménnyel ez azt jelenti, hogy minden lóerő csupán 2,03 kilogrammot mozgat, ami fenomenálisan jó érték. Az Aventador SV így rendkívül gyors és dinamikus. A versenyautós, nyomórudas felfüggesztésben adaptív, mágnesezhető folyadékkal töltött lengéscsillapítók dolgoznak, amelyek azonnal reagálnak az útfelület és a vezetési stílus változásaira. Kanyarban kiegyenlítik a karosszériamozgásokat és még precízebbé teszik a kezelhetőséget.
Az Aventador SV-be dinamikus kormányzást is szereltek, amely a sebességhez és a kiválasztott menetmódhoz igazítja az áttételt. Nagy sebességnél rendkívüli stabilitást nyújt, kis sebességnél pedig megkönnyíti a manőverezést. A tengelyvégekre könnyű, kovácsolt kerekeket csavaroztak, elöl 20, hátul 21 col méretben, kérésre központi csavaros rögzítéssel. A rájuk feszített Pirelli P Zero Corsa abroncsok elöl 255/35 ZR 20, hátul ma az autóiparban alkalmazott legnagyobb, 355/25 ZR 21 méretűek. A lassításért karbon kerámia fékrendszer felel, elöl 400 mm-es tárcsákkal és 6-dugattyús nyergekkel, hátul 380 mm-es tárcsákkal és 4-dugattyús nyergekkel.
A 6,5 literes, száraz karteres V12-es szívómotort is módosították. Optimalizálták a szelepvezérlést és új, könnyű sportkipufogó-rendszert szereltek fel, így a teljesítmény 700-ról 750 lóerőre ugrott fel, amely 8400-as főtengely-fordulatnál jelentkezik. A maximális nyomaték 690 newtonméter viszonylag alacsony, 5500-as fordulatszámon. A piros tartomány 8500-nál kezdődik. A motorhoz kapcsolt váltómű maradt a Lamborghini szélvész gyors, automatizált manuális váltója. Az Aventador SV elképesztő menetteljesítményekre képes: 2,8 másodperc alatt viharzik fel százra, 8,6 szekundum alatt eléri a kétszázat, 24 másodperc alatt a 300-zat, a végsebessége pedig 350 km/óra. A negyedik generációs Haldex kuplungos összkerékhajtás mindig a vezetési szituációnak megfelelően osztja el a hajtónyomatékot a tengelyek között, s a menetdinamikát egy ESP által kontrollált önzáró hátsó és egy elektronikus első differenciálmű is növeli. Mindezek mellett a pilóta a jármű karakterisztikáját is testre szabhatja az utcai, sportos és versenypálya beállításokkal.
A Lamborghini Aventador Superveloce külseje is agresszívebb, mint a normál változaté, nem beszélve a jelentősen megnövelt aerodinamikai hatékonyságról. A legszembetűnőbb új elem a karosszérián a nagyméretű hátsó légterelő szárny, amely manuálisan három fokozatban állítható attól függően, hogy mekkora leszorító erőre van szükség. A nagyobb stabilitás érdekében az autó frontrészét is teljesen áttervezték, immár egy karbon és egy karosszéria színére fújt szpojler generál nagyobb leszorító erőt. A nyitottabbra tervezett hátsó részen könnyebben lélegzik az erőforrás, a függőleges terelőlapokkal szerelt diffúzor pedig javítja a légáramlást. Más a kipufogó dizájnja is, ezúttal négy darab cső mered hátra.
A kabinban a Superveloce exkluzív mivoltát az innovatív Carbon Skin (szénszálas bőr) anyag hangsúlyozza. A szőtt szénszálas szövet nagyon puha, ugyanakkor rendkívül ellenálló. A műszerfal egyes részeit és a mennyezetet is ezzel az anyaggal dekorálták. Ráadásként az Aventador SV utasterében a szénszálas váz számos helyen látható, így a középalagúton és a küszöbökön is. Ezen kívül a főműszer sárga hátterű, a váltásjelző világoskék, az alsó nehézségi erő jelző pedig a versenyautókéhoz hasonlatos lett.
A Lamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce forgalmazása egyedi Rosso Bia vörös fényezéssel és fekete Alcantara utastérrel kezdődik, de öt másik szín is választható hozzá, és az Ad Personam program széles körű testre szabási lehetőségei is adottak. A csúcs Lamborghini ára nettó 327 190 euró és májusban érkezik.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)