Az első rali-Ferrari
Minden idők legvágyottabb Ferrariját, a 250 GTO-t 1964-ben a Ferrari 275 GTB váltotta. A legelső legyártott példány rövid orral és 3,3 literes V12-es motorral látta meg a napvilágot, de prototípusként folyamatosan módosítottak rajta, míg végül raliautóvá építették át. Ez a mai napig az egyetlen ilyen 275 GTB, s hamarosan kapalács alá kerül.
Az ötlet, hogy a 275 GTB-t ralifutamon is bevessék, a Ferrari verseny igazgatója, Eugenio Dragoni fejéből pattant ki. A kocsit ennek érdekében kiegészítő fényszórókkal, megerősített üvegekkel, 75 százalékban záró hátsó differenciálművel, egyedi motorháztetővel, egy harmadik ablaktörlővel és Dunlop gumikkal látták el. A Ferrari gyári tesztpilótája, Roberto Lippi és a raliversenyző Giorgio Pianta több mint 12 ezer kilométeren keresztül nyúzták az autót. 1966-ban beneveztek vele a Monte Carlo Rally-ra is, ám a hajtáslánc problémái miatt végül kiállni kényszerültek a versenyből.
A 275 GTB egyetlen ralifutama után magánkézbe került és több tulajdonosa volt, majd az Egyesült Államokba került 1977-ben. Az utóbbi 25 évben sehol sem állították ki, többek között ezért sem lehetett tudni semmit a létezéséről. A Gooding & Company Scottsdale-i aukcióján azonban ebben a hónapban kalapács alá kerül, becslések szerint tetemes összegért, 6-8 millió dollárért cserél majd gazdát.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)