Az F1 vezérigazgatója továbbra sem vetette el a fordított rajtrács gondolatát
Stefano Domenicali szerint “semmi hamis” nincs a fordított rajtrácsokban, és szívesen tárgyalna a bevezetésükről a sprintversenyeken.
Az F1 vezérigazgatója, Stefano Domenicali támogatását fejezte ki a fordított rajtrácsok mellett az F1-es sprintversenyek során.
Az olasz vezérigazgató újra meg akarja vitatni az ötletet, azzal érvelve, hogy “semmi hamis” nincs abban, hogy “nagyszerű akciót” produkáljanak a pályán.
Ez egy olyan ötlet, amely már korábban is felmerült, de soha nem kapott komolyabb teret vagy támogatást az F1 döntéshozóitól.
Sokak szerint ez egy olyan trükk, ami egyenlő a gyártott versenyzéssel, és amit jobb, ha a junior kategóriáknak hagynak.
A fordított rajtrácsok az F1 felé vezető úton mindennaposak, az F2-ben és az FIA F3-ban is használják őket, hogy a versenyzők különböző tulajdonságokat és képességeket mutathassanak be egy versenyhétvégén.
Az FIA F3-ban az első 12 versenyzőt a rövidebb sprintfutamra felcserélik, míg az F2-ben az első 10 helyezettet fordított sorrendben indítják.
Az ötlet nyilvánvaló népszerűtlensége ellenére Domenicali fenntartja, hogy nyitott arra, hogy a sprintfutamokba is bevezessék a plusz variációt az F1-ben, és azt mondta, hogy “szívesen megvitatná”, hogy milyen értéket képviselhetnének.
“Vannak bizonyos témák, amelyek mindig eléggé vitathatóak” – állítja az 59 éves pilóta a Motorsport.com-nak nyilatkozva.
“Újra megvitathatjuk, hogy szükség van-e arra, hogy megfordítsuk a rajtrácsot, vagy a rajtrács felét, ahogy az F2 és az F3 teszi. Szóval ezek mindig olyan dolgok, amik életben tartják az elmét, ha mondhatom így, azzal a szándékkal, hogy mindig legyen valami érdekes” – folytatta.
“Személy szerint azt mondanám, miért ne? Ez rengeteg akciót és előzést jelent mivel a pontokért harcolsz. Néhányan azt mondhatják, hogy ‘Ó, ez egy hamis versenyzési mód. Hamis? Semmi hamis nincs ebben. A megfelelő formátum nagyszerű akciókat produkál. Szóval érdekelne, hogy ezt újra megvitassuk. Igen.”
Általánosságban, és a fordított rajtrácsoktól eltekintve, a sprintek azóta vitatottak, hogy 2021-ben bevezették őket az F1-ben.
A formátumot az elmúlt négy évben folyamatosan finomították, de a nemtetszés továbbra is megmaradt, főleg a versenyzők részéről.
Fotó: Tóth Zsombor/Sport365
Borítókép: Tóth Zsombor/Sport365
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)