Az Avensis és az iQ a legkeményebb
címkék: avensis, euro ncap, impreza, iq, lancer, mazda6, törésteszt
A Mazda6, a Mitsubishi Lancer, a Toyota Avensis és a Toyota iQ 5 csillagot kapott, míg a Citroen C3 Picasso és a Subaru Impreza 4-et.
Az új Euro NCAP értékelési rendszer szerint összetört új hat modell közül kiemelkedően jó eredményt ért el a Toyota Avensis és iQ. A felnőttutas-védelem, gyermekvédelem és gyalogosvédelem mellett az Euro NCAP mostantól a gépjárművek aktív védelmét is vizsgálja és pontozza. Elsősorban az ostorcsapás elleni védelmet nézik a szakemberek, de számít a menetstabilizáló rendszer és a sebességkorlátozó berendezés megléte is. Az összesített eredményt (csillagot) a négy fő területen nyújtott teljesítmény alapján határozzák meg. A Mazda6, a Mitsubishi Lancer, a Toyota Avensis és a Toyota iQ 5 csillagot kapott, míg a Citroen C3 Picasso és a Subaru Impreza 4 csillaggal kellett, hogy beérje.
Ennek oka az, hogy nem mindegyik kivitelhez kapható menetstabilizáló rendszer. Az Euro NCAP új értékelési sémája ugyanis azokat a típusokat részesíti előnyben, amelyekben sztenderd felszerelés az ESP (a volumen 85%-ban), de legalábbis a sorozat mindegyik modelljéhez opcionálisan megvásárolható. A hat résztvevő közül a két Toyota bámulatos teljesítményt nyújtott, az Avensis 90, 86, 53 és 86, míg az iQ 91, 71, 54 és 86 százalékos értékelést kapott a négy területen. A Citroen C3 Picasso az első autó volt, mely a sebességkorlátozó berendezése miatt szerzett pontokat. A hat kocsi közül a legtöbb rosszul teljesített az oldalirányból jövő (oszlop) ütközésnél és a gyalogosvédelem területén. A Subaru Impreza itt viszont kitűnt a mezőnyből. Ostorcsapás elleni nyakvédelemben az Avensis brillírozott.
C3 Picasso: 81%, 76%, 43%, 40%.
Mazda6: 77%, 81%, 49%, 71%.
Mitsubishi Lancer: 81%, 80%, 34%, 71%.
Subaru Impreza: 84%, 73%, 72%, 57%.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)