Képeken a legkisebb Skoda
Jövőre a hazai márkakereskedésekbe is megérkezik a Volkswagen Up! cseh testvérmodellje, a Škoda Citigo. A 3,5 méter hosszú, négyszemélyes kisautónak először a háromajtós kivitele jelenik meg, de még a jövő évben bemutatkozik az ötajtós verzió is.
A Skoda Citigo gyakorlatilag a cseh márka jellegzetes stílusjegyeivel felruházott Volkswagen up!. Jól néz ki, szimpatikus kis járgány. Hosszúsága mindössze 3,56, szélessége 1,65, míg magassága 1,48 méter, így egyértelműen piaci szegmense leginkább kompakt modelljei közé tartozik. Csomagtartója 251 literes, s a hátsó ülés lehajtásával egészen 951 literig bővíthető.
A cseh márka új modellje elsődleges célcsoportjaként a fiatal autósokat, valamint az úgynevezett „Best Agers" csoportot illetve a második vagy harmadik autót tartó családokat célozza meg. A Citigo révén a Škoda olyan új potenciális vevőket kíván meghódítani, akik számára a márka kínálata mindeddig nem tudott megfelelő kisautót ajánlani. Egyre intenzívebb kereslet mutatkozik ugyanis a különösen kedvező fogyasztású, kisméretű modellek iránt, amelyeket kedvező ár és csekély fenntartási költségek is jellemeznek. Pontosan számukra készült a Škoda Citigo. Persze a hazai árakról még korai lenne bármit is mondani.
A biztonság a Citigo esetében is központi szerepet kapott. Első ízben jelenik meg Škoda modellválasztékában a vezető és az első utas fej-mellkas oldallégzsákja, amely több más fejlett megoldással közösen alkot majd e kategóriában példamutató biztonságtechnikai együttest. Az aktív biztonságot az új „City Safe Drive" aktív vészfékrásegítő emeli jelentősen. Az extrafelszerelésként rendelhető városi vészfékasszisztens 30 km/óra alatt önműködően aktiválódik, s lézeres szenzora segítségével érzékeli az ütközés veszélyét. A Škoda Citigo és a Volkswagen Up! e fejlett vészfék-funkciójával mindeddig egyedülálló a kisautók szegmensében, bár tudomásunk szerint beszerelnek majd ilyet a szintén jövőre debütáló új Fiat Pandába is.
A Citigo motorpalettáján piaci bevezetésekor két korszerű háromhengeres benzines erőforrás sorakozik, 1,0 liter összlökettérfogattal és 60 LE illetve 75 LE teljesítménnyel. A legtakarékosabb „Green tec" változatok átlagfogyasztása 100 kilométerenként 4,2 illetve 4,3 liter, kilométerenként 97 és 99 gramm széndioxid kibocsátása mellett. A fogyasztás és a széndioxid-kibocsátás a gyengébbik motor esetében 4,5 l/100 km illetve 105 g/km, míg a nagyobb teljesítményű változatnál 4,7 l/100 km és 108 g/km értéken alakul.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)