Az Opel lecseréli a teljes motorcsaládját
Az Opel alapjaiban korszerűsíti motorprogramját. Nagyszabású hajtómű-offenzíva keretében három teljesen új benzines- és dízel motorcsalád lép a mai portfólió zömének helyébe. A cél, hogy vezető helyet foglaljon el a márka a fogyasztás, az emisszió, a teljesítmény és a zajkomfort terén.
Elsőként egy négyhengeres, turbófeltöltős, 1598 köbcentis Ecotec benzinmotor jelenik meg, közvetlen befecskendezéssel és Start/Stoppal. A gyártás Szentgotthárdon 2012 végén indul el a félmilliárd eurós beruházással épült új motorgyárban. A szentgotthárdi gépsorokon már elkezdődött a próbagyártás, a 63 ezer négyzetméteres csarnokban három motorcsalád készül majd egyedülállóan rugalmas technológiával.
Az új generációs 1,6-os benzinest különböző teljesítményfokozatokban és sokféle Opel modellben kínálják majd. Egyenletes gyorsítás, nagy húzóerő, halk működés és minimális fogyasztás volt a fejlesztők elsődleges szempontja, és a nyomaték tekintetében csúcsértéket értek el a nagysorozatú benzinmotorok között: a fajlagos nyomaték eléri a 187,5 newtonméter per litert. Az új, közepes kategóriájú motornemzedék maximális nyomatéka 300 newtonméter, amely már 1700 ford./percnél rendelkezésre áll. A 200 lóerő csúcsteljesítmény 4700-nál jelentkezik. Az eddigi 1,6 literes turbómotorhoz (180 LE) képest 13 százalékkal csökkent a fogyasztás és a CO2-emisszió.
Az Opel első közvetlen befecskendezésű benzinese, a 2.2 Ecotec (155 LE) 2003-ban debütált a Signummal és a Vectrával, majd alkalmazták a Zafirában és az Astrában is. 2007-ben követte a GT-ben az első közvetlen befecskendezéses turbómotor, a 2.0 Turbo Ecotec, amelynek teljesítménye 264 lóerő volt. Egy évvel később már az Insigniában jelent meg, kétféle teljesítménnyel (220 LE és 250 LE). Az új OPC Astrát a motor eddigi legújabb, 280 lóerős változata hajtja majd.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)