Az utolsó McLaren – 750 ezer euróért
címkék: 300, mclaren, mercedes, mille miglia, slr, stirling moss
A Stirling Moss-ról elnevezett utolsó kiadásnak sem teteje, sem szélvédője nincsen, mely a sebesség példátlan élményével ajándékozza meg utasait.
A Mercedes-Benz és a McLaren egy különleges modellel koronázza meg a sikeres SLR sorozatot. A Stirling Moss-ról elnevezett utolsó kiadásnak sem teteje, sem szélvédője nincsen, igazi speedster, mely a sebesség példátlan élményével ajándékozza meg utasait. A legendás, 1955-ös 300 SLR-re hajazó Stirling Moss a feltöltött V8-as 650 lóerős változatát kapja meg, melynek segítségével 3,5 másodperc alatt gyorsul fel százra és 350 km/órával képes hasítani a levegőt. Az SLR sorozat ékkövéből mindössze 75 példányt készítenek. A 750 ezer eurós vételár ellenére sejtjük, hogy egy sem marad a gyár nyakán.
Ez az extrém megjelenésű és teljesítményű SLR valóban méltó Stirling Moss nevéhez, aki többek között 1955-ben Denis Jenkinson navigátorral egy Formula 1-es versenyautó alapú (W 196) 300 SLR-rel, rekord időeredménnyel megnyerte a Mille Migliát. A 10 óra 7 perc 48 másodperces időt azóta sem sikerült senkinek megdönteni. A 300 SLR legyőzhetetlen volt az 50-es években, megnyerték vele a Mille Migliát, az Eifelt, a Targa Floriót és a Tourist Trophy-t is. Olyan kiválóságok ültek a volánja mögött, mint Juan Manuel Fangio, Karl Kling és Stirling Moss.
Az új SLR Stirling Moss emléket állít az 1955-ös versenygépnek; ennek megfelelően purista stílusú, a szélvédőt és az oldalablakokat is lespórolták róla, a sofőrt és utasát két darab, mindössze néhány centiméter magas szélterelő védi. A menetteljesítmények lélegzetelállítóak: 0-100 km/óra 3,5 másodperc alatt, végsebesség 350 km/óra. Mivel a kocsi teljesen nyitott, az általa nyújtott sebességélmény nem lehet intenzívebb.
A nyíl formájú kocsitest teljes egészében könnyű és merev szénszálas műanyagból készült. A finombeállításokat a szélcsatornában végezték, a Stirling Moss SLR ezért mindig megfelelő leszorító erőt termel. Hátsó diffúzora például nagyobb, mint a normál SLR és SLR Roadster modelleké. Rendelkezésre áll emellett az úgynevezett légfék, amely manuális kiereszthető, ha a pilóta úgy ítéli meg, még nagyobb tapadásra van szükség. Az Airbrake a 120 km/óra fölötti nagy erejű fékezéseknél is besegít. Ha mégis baj lenne, az utasokat megvédi a két hátsó bukókeret.
Az utastérben lényegre törő műszerfalat alakítottak ki, és a szénszál, a valódi bőr, valamint az alumínium adják meg a hangulatot. A váltókar környékén megtalálható Stirling Moss kézjegye is. Az SLR Stirling Moss egyébként két takaróelemmel be is fedhető, melyeket a csomagtartóban lehet tárolni.
Jövő májusban leállnak az SLR modellek gyártásával. Az SLR Stirling Moss pedig az SLR sorozat utolsó, mindenképpen legkülönlegesebb tagja. 2009. júniusa és decembere között elkészítik belőle a 75 darabot, melyek csakis jelenlegi SLR tulajdonosokhoz kerülhetnek. Ők valószínűleg ki tudják fizetni érte a 750 ezer eurót.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)