Baj van az új Ford Focus RS motorjával
Temérdek korai RS modellt hív vissza a Ford a harmadik generációs Focusból, miután kiderült, hogy a 350 lóerős négyhengeres 2.3 literes EcoBoost motor eszi a hűtővizet bemelegedési szakaszban, ami akár kárt is tehet az egész egységben.
Már dolgozik a hiba javításán a Ford, amely az új Focus RS-t érinti.
Az autóban szolgálatot teljesítő 2.3 literes négyhengeres turbós EcoBoost motor ugyanis hajlamos fogyasztani a hűtővizet. Erre több 2016-os és ’17-es hot hatch tulajdonos is rájött, amikor bemelegedési fázisban fehér füstöt okádott kedvencük.
A tulajok szerint a probléma abból adódik, hogy a hengerfejtömítés nem látja el megfelelően feladatát, amíg nem üzemi hőmérsékletű a motor – hiszen maga az alublokk is más méretet vesz fel hideg, illetve üzemmeleg állapotban – így egyszerűen átenged némi mennyiséget az égéstérbe a hűtőfolyadékból, amit a rendszer jobb híján eléget, így fehéres füstöt eregetve a kipufogón keresztül.
Az Autocarnak adott interjúban egy Ford alkalmazott azt mondta, hogy dolgoznak a probléma kijavításán, ám egyelőre nem tudni, mikor és mi lesz a megoldás. Addig azt tanácsolja a hibával találkozó vezetőknek, hogy minél előbb látogassanak meg egy márkaszervízt, ahol megvizsgálják és természetesen garanciálisan orvosolják valahogy a problémát.
Az általunk is szeretett hot hatch-et korábban már teszteltük itt.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)