Beemelték a Megyeri-híd utolsó elemét
Csúszás nem lesz, ezt Windisch László a híd létesítményvezetője is megerősítette.
Ma reggel 7 órakor az utolsó, hiányzó elemét is beemelték az M0-ás északi szakaszának részét képező Megyeri-hídnak. Az 51. elem 140 tonnát nyom, 13 méter hosszú és 50 méter széles és egy úszódaru segítségével került a helyére. Érdekesség, hogy ezt az elemet nem tartják csak külön drótkötél sodronyok, ezt már csak hegesztéssel rögzítették a már bent lévő elemekhez. Az utolsó csavarok rögzítését rögtönzött “tűzijáték” követte, amellyel jelképesen jelezték, hogy a híd nagyja már készen van. Holnap a már hagyományosnak tekinthető hordógurítás (ami a hídépítők nevezetes ünnepe, amely a hatósági forgalomba helyezést megelőzően azt jelzi, hogy a szerkezetkész műtárgyon már végig lehet haladni az áthidalt akadály felett) zajlik majd a hídon és ezután gőzerővel megindul a felületkezelés, szigetelés, alapozás, majd a kopóréteg felvitele, illetve a korlátok és a díszvilágítás szerelése, hogy az augusztus végi határidőt tartani tudják. Csúszás nem lesz, ezt Windisch László a híd létesítményvezetője is megerősítette.
Kérdésünkre, hogy veszélyezteti-e a híd használatba vételét a törvényileg előírt, Szentendrét a Szentendrei-szigettel összekötő “kis” híd építésének hiánya Windisch annyit mondott, hogy valószínűleg ideiglenes használatbavételi engedélyt kap majd a híd, az nem lenne megoldás, hogy a kész hidat leláncolják e miatt. A környék lakói és több zöld szervezet is máig ellenzi a “kis” híd építését – néhol jogosan – a szigetre zúduló várható átmenő forgalom miatt (fennáll a veszélyes, hogy sokan a szigeten végigvezető főutat használnák Leányfalu és Tahitótfalu forgalmának elkerülésére). A sok helyen kicsinek nevezett híd egyébként 330 méter hosszú lesz és nem része a Megyeri-híd beruházásának, így megvalósulása és átadásának időpontja jelen pillanatban kérdéses, főleg a körülötte zajló engedélyeztetési viták miatt.
Fotó: Bihari Szabolcs
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)