Befutottak a leggyorsabb Volvók
Bemutatkoztak és mostantól rendelhetők a Volvo és a Polestar együttműködéséből született modellek, a 367 lóerős S60 és V60 Polestar. A szedán 4,7, a kombi 4,8 másodperc alatt gyorsul fel százra, míg végsebességük 250 km/óra.
A Polestar a normál kivitelű S60 és V60 modelleket vette alapul, de nagyobb turbófeltöltőt, új hajtókarokat és vezérműtengelyeket, nagyobb légbeömlőt, valamint nagyobb szállítású üzemanyag-szivattyút épített be a motorba, és ehhez egy továbbfejlesztett BorgWarner összkerékhajtási rendszert, valamint egy optimalizált új, nyolcfokozatú Geartronic automata sebességváltót illesztett.
A megnövelt teljesítmény ellenére az autók súlya csökkent: az első tengelyt 24 kilogrammal kisebb tömeg terheli, a teljes tömeg pedig 20 kilóval kisebb, mint az előző modellévi típusoké. A nagyobb teljesítmény és mindenekelőtt a továbbfejlesztett vezethetőség nem kis részben az optimális tömegelosztásnak köszönhető.
Az autók technológiája rokonságot mutat a Polestar Cyan Racing által az FIA WTCC túraautó világbajnokságra kifejlesztett vadonatúj versenyautóval, a Volvo S60 Polestar TC1-gyel. Futóművük, motorjuk ugyanarra az alapra épül, és közös a fejlesztést végző csapat filozófiája is.
A versenyautóban és a közúti modellben egyaránt egy továbbfejlesztett, négyhengeres Drive-E erőforrás dolgozik. A kétliteres, kettős feltöltésű (turbó+kompresszor) motor 367 lóerőt és 470 Nm forgatónyomatékot ad le. A Volvo S60 Polestar álló helyzetből 4,7 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet, kétszázra 17,2 másodperc alatt gyorsít, végsebessége pedig 250 km/óra elektronikusan korlátozva. A V60 Polestar hátránya kéttized másodperc az S60-nal szemben, csúcssebessége azonban megegyezik. A sofőrt rajtelektronika is segíti.
Az autókat emellett 20 colos, kistömegű keréktárcsákkal és 245/35 méretű Michelin Pilot Super Sport gumiabroncsokkal, állítható Öhlins lengéscsillapítókkal, első toronytámasszal, merevebb bekötésekkel és perselyekkel, áthangolt elektromos szervokormánnyal és 371 milliméter átmérőjű (elöl), lyuggatott féktárcsákkal látták el. Az utastérben sötétszürke nubuk bőrkárpitozást találunk kék öltésekkel, az üléseken Polestar nyomattal. A középkonzol szénszálas kivitelű.
Az első generációs Polestar szériamodelleket 2014-től forgalmazták, de csak néhány országban voltak elérhetőek. Az új változatokat az eddigi 13 helyett immár 47 piacon, köztük Magyarországon is értékesítik, a gyártási darabszám az eddigi 750-ről pedig 1250-1500 darabra emelkedik.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)