Bemutatkozik a Volkswagen Golf GTD Variant
Bár először a Genfi Autószalonra viszi el élőben a legvadabb dízel és egyben kombi Golfot a Volkswagen, a cég már most bemutatta a spórolós családidegelő négykerekűt. A GTD lelke egy 184 lóerőt és 380 Nm-t produkáló gázolajos motor lesz.
A kelleténél előbb rántotta le a leplet legvadabb dízel-kombi Golfjáról a Volkswagen, ugyanis azt először a március elején esedékes Genfi Autószalonon vehetik közelről szemügyre az érdeklődők.
A Golf GTD Variant lelkét ugyanaz a 2.0 literes négyhengeres turbódízel adja, mint az ötajtósét, így a 184 lóerőt (135 kW) 380 Nm forgatónyomaték kíséri – ráadásul utóbbi 1750-től egészen 3250-es fordulatszámig. Ennek megfelelően a gyorsulás a méret- és tömegnövekedés miatt 4 tizedmásodperccel 7,9 szekundumra romlik, a végsebességről egyelőre nem nyilatkozott a gyártó, de minden bizonnyal pár km/órával az ötajtós értéke (230 km/óra) alatt alakulhat majd. Bár ezek a számok sem rosszak, az igazi vonzerejét az egység fogyasztása adja a GTD-nek, ugyanis a kombi állítólag beéri 4,4 literrel százon.
A sportos kiadás persze külsejében sem hasonlít majd a mezei kombi Golfokra, ugyanis különleges lökhárítókat, dupla krómkipufogó végződést, méhsejtes hűtőrácsot, sötétebb hátsó lámpákat, már alaphelyzetben 17 collos Curitiba – felárért a képeken látható 18 collos Nogaro – alufelniket, bi-xenon világítást, valamint 15 mm-es ültetést kap.
A belső teret a sportülések, az különleges varrás és kárpitozás, a fémbetétes sportkormány, a golflabdára emlékeztető váltógomb, illetve a fém pedálok teszik sportosabbá.
A németeknél már előrendelhető Golf GTD Variant 31 957 euróról (9,94 millió forint) indul, de 965 euró (300 ezer forint) ráfizetése ellenében az imént említett 18-as kerekek, pirosra festett féknyergek, vezetésmód-választó és sötétített ablakok is járnak az újdonsághoz.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)