/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatkozott a Ferrari 488 GTB

2015. február 03. 16:30   |   Autoblog
címkék:  

Megérkezett a 20. század második turbós Ferrarija, a 488 GTB, amelybe a Ferrari minden motorsportos tapasztalatát és know how-ját belesűrítette. Bár a menetteljesítményei félelmetesek, az autó menetdinamikai szabályzó rendszerei olyan kifinomultak, hogy bárki kihozhatja belőle a maximumot. Hivatalosan a márciusi Genfi Autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek.

A Ferrari 488 GTB-be a Calfornia T modellben debütált 3,9 literes duplaturbós V8-as motort ültették, amely osztályában új mércéül szolgál. A 90 fokos hengerszögű erőforrás teljesítmény, nyomaték és gázreakció tekintetében párját ritkítja. A 488 GTB-ben 670 lóerőt termel 8000-es fordulatszámon, a maximális nyomatéka pedig 760 Nm 3000-es fordulatszámon. Egészen elképesztő menetteljesítményekhez segíti az 1370 kilogrammos autót: 3 másodperc alatt gyorsítja százra, 8,3 másodperc (!) alatt kétszázra, és több mint 330 km/órás csúcssebességet tesz lehetővé. Emellett a 488 GTB is megfutotta gyors körét a Fiorano tesztpályán; 1 perc 23 másodperces eredménye az F12 Berlinettáéval egyezik meg.

Az aggregáthoz egy hétfokozatú szekvenciális váltót kapcsoltak, amelynek szoftverébe egy speciális nyomaték menedzsment rendszert is integráltak. Ez ügyel arra, hogy a hatalmas nyomaték a teljes fordulatszám-tartományban finoman és egyenletesen zúduljon a kerekekre. A Ferrari mérnökei mindemellett különleges és erőteljes hangzást csalogattak elő a V8-asból, ahogy az az ágaskodó lovas sportautóktól elvárható.

A 488 GTB aerodinamika terén is új mércét állít. Számos innovatív megoldást tartalmaz, mint például a dupla első spoiler, az osztott oldalsó légbeömlők, az aktív hátsó aerodinamikai elemek és hátsó légterelő szárny, valamint a szívóhatást keltő, aerodinamikus alváz. Az extrém sportos beltérben a cockpit a vezetőre összepontosít, aki előtt mindössze egy műszer van, a fordulatszámmérő. Tipikus Ferraris stílusjegyekből is akad néhány, így például a műszerfal elkülönül az ülések közötti konzoltól, a kormányon pedig megtalálható a manettino kapcsoló

A Ferrari 488 GTB továbbfejlesztett elektronikai segédrendszereinek köszönhetően sokkal gyorsabb elődeinél. A side slip angle control rendszer (SSC2) még intenzívebb kanyarokból való kigyorsítást enged meg, emellett az F1-Trac menetstabilizáló rendszer és az elektronikus differenciálmű integrált részeként az aktív lengéscsillapítókat is vezérli. Összetett manőverek során az autó így még stabilabban és kiegyensúlyozottabban viselkedik az úton.

A Ferrari 488 GTB a márciusi Genfi Autószalonon ünnepli a világpremierjét, a forgalmazása később indul.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/