Bemutatkozott a legjobb Porsche 911-es
Bemutatkozott a 911-es modellsorozat legkönnyebb, minimalista kivitele, a 911 R. Az 500 lóerős bokszermotorral hajtott, hátsókerék-hajtású, manuális váltós gép szűretlen vezetési élményt nyújt.
Az új 911 R a harmadik szívómotoros 911-es modell. A farban a GT3 RS kivitelből ismert 4 liter lökettérfogatú hathengeres bokszermotor dolgozik. Maximális teljesítménye 500 lóerő 8250-es főtengely-fordulatnál, nyomatéka pedig 460 Nm 6250-es fordulatszámon. A 911 R álló helyzetből 3,8 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára és eléri a 323 km/órás sebességet.
A 911 R modell igencsak agilis és fordulékony, többek között hátsókerék-kormányzással és mechanikus önzáró differenciálművel vértezték fel. Az átlagon felüli lassítási képességről kerámia kompozit fékrendszer gondoskodik, elöl 41, hátul 39 centiméteres tárcsákkal. A tengelyvégeken 20 colos kovácsolt, központi csavaros felnik forognak, amelyekre 245, illetve 305 mm széles abroncsokat húztak. A mindennapos használatot megkönnyítendő, emelőrendszer is rendelhető az első tengelyhez; ez gombnyomásra 3 centiméterrel felemeli a kocsi elejét.
A Porsche 911 R mindössze 1370 kilogrammot nyom, így a könnyűszerkezetes GT3 RS-nél is könnyebb 50 kilogrammal. Az első fedelet és a sárvédőket szénszálas műanyagból alakították ki, míg a tető magnéziumból van. A hátsó szélvédő és oldalablakok műanyagok. A belső térből emellett száműzték a hátsó üléspadot, a légkondicionáló berendezést és a rádiót is.
A 911 R kívülről leginkább a 911 Carrerára hasonlít, az első és a hátsó kötény azonban a GT3-tól érkezett. Az autóról elhagyták a fix hátsó szárnyat, helyette egy kiemelhető darab és egy diffúzor gondoskodik a megfelelő leszorítóerőről. A sportkipufogó-rendszer titániumból készült. Emellett mindegyik 911 R modell karosszériáján dupla csík húzódik végig piros vagy zöld színben. A sofőr pepitakockás középső szövetpanelekkel ellátott karbon kagylóülésben foglal helyet és egyedi, 36 centiméter átmérőjű sportkormányt forgathat.
A Porsche 911 R már megrendelhető, májusban kerül a márkakereskedésekbe. Vételára bruttó 189 544 euró.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)
“A belső térből emellett száműzték a hátsó üléspadot, a légkondicionáló berendezést és a rádiót is.”
Fura, hogy a belső tér fotókon ott vigyorog a két zónás légkondi és a komplett infotainment rendszer…
Azért, mert opcióként rendelhető mindkettő.