Bemutatkozott a Lexus legdurvább kupéja
Detroitban mutatta be a Lexus a vadonatúj Lexus RC F sportkupét, amely megnövelt teljesítménnyel és korszerűsített dizájnnal hívja fel magára a figyelmet, míg az RC F Track Edition változatot a keményvonalas autórajongók számára kifejlesztett extrákkal szerelték fel.
A Track Edition a széria Lexus RC F kupé mellett tűnik fel, ami alaposan megújult a 2020-as modellévre. Még jobb lett az aerodinamikája, tovább csökkent a tömege, újrahangolták a futóművét és tovább csiszolták a formáját. Mindezek együttesen az eddiginél is magasabb szintre emelték a menetteljesítményeit és kifinomultságát.
Újragondolt RC F
A 2020-as Lexus RC F kupén számos változtatást hajtottak végre teljesítményének növelése és megjelenésének frissítése érdekében. A mérnökök egyik elsődleges célja a tömeg csökkentése volt, de úgy, hogy a kupé kifinomultsága és masszívsága ne szenvedjen csorbát. Hátul a tömör féltengelyek helyett üreges féltengelyeket alkalmaztak, elöl pedig a szívósor és a légkondicionáló hűtője méretének lefaragásával csökkentették a jármű tömegét. A futóműben több felfogatási pontot alumíniumra cseréltek, aminek révén csökkent a tömeg, és megmaradt a szükséges merevség.
További fejlesztésként a hátsó lengőkarok és a kormánymű felfogatásának szilentblokkjai is merevebbek lettek. Ugyanígy merevebbek a motortartó gumibakok is, aminek köszönhetően az RC F 5,0 literes szívó V8-as motorja könnyebben tudja erejét a kerekekhez közvetíteni. Ez az egyik utolsó nagy méretű szívómotor, melyet manapság egy luxuskupéba építenek. Teljesítménye 464 lóerő, legnagyobb nyomatéka pedig 520 Nm 4800-as fordulaton. A motor erejét nyolcfokozatú automata sebességváltó továbbítja.
A lehető legjobb állórajt érdekében az új RC F-ben már széria a rajtautomatika. A rendszer használatával 0-100 km/órás sebességre 4,5 másodperc alatt gyorsul fel az RC F. A menetteljesítményeket tovább javítják a Michelin Pilot Sport 4S abroncsok. A széria Michelin kivitelhez képest az RC F számára készült gumin más a profil formája, mintázata, valamint más a gumikeverék is. Ezeket a változtatásokat kifejezetten az alulkormányzottság csökkentésére, a keresztirányú tapadás javítására és az extrém viszonyok közötti élettartam növelésére hajtották végre.
Mindezek mellett apró, de fontos változtatásokat végeztek az RC F külsején. Elöl a lámpatestek változtak, amelyek LED-technikájúak és magukban foglalják a nappali menetfényt is. A jellegzetes hűtőrács formája némileg megváltozott egy alsó szegélynek köszönhetően, ami vizuálisan rövidebbé teszi az orr-rész megjelenését. Hátul új hátsó lámpatestek simulnak az újraformált lökhárítóba, amely letisztultabb, finomabban kidolgozott megjelenést kölcsönöz az autónak.
RC F Track Edition
A limitált példányszámban készülő RC F Track Edition több mint egy egyszerű felszereléscsomag. Sokkal inkább precíz mérnöki munkával megtervezett kiegészítők sora, melyek tökéletes összhangban végzik munkájukat, és új szintre emelik a menetteljesítményeket.
Az RC F Track Edition egyik kulcsfontosságú erőssége az aerodinamikája. Az első, szénszálas légterelő nemcsak súlycsökkentés szempontjából előnyös, hanem nagyobb leszorítóerejének köszönhetően javítja a tapadást és a kormányzás pontosságát. A kocsi hátulján szénszálas anyagból készült fix légterelő váltja fel a széria RC F aktív szárnyát. A fix légterelő nemcsak könnyebb, hanem egyidejűleg csökkenti a légellenállást és növeli a leszorítóerőt. Az aktív légterelőhöz képest akár 26 kilogrammal nagyobb leszorítóerő érhető el.
Akárcsak a szériaváltozaton, úgy a Track Edition kivitelen is elsődleges fontosságú volt a súlycsökkentés. Az előző RC F-hez képest előreláthatólag 70-80 kg tömegcsökkentést sikerült elérni. A rugózatlan tömeg csökkentése érdekében minden Track Edition modellben Brembo karbon-kerámia féktárcsák dolgoznak. Ezek nemcsak könnyebbek, mint az acél féktárcsák, hanem sokkal jobban bírják a pályakörülmények között jelentkező extrém hőterhelést. A fékeket 19 colos, forgácsolt BBS alufelnik veszik körül.
A kerekek, a féktárcsák és a féknyergek által jelentős, 25 kilogrammos tömegcsökkentést sikerült elérni csak az autó elején. További tömegcsökkentés vált lehetővé a szénszálas karosszériaelemek használatával: a tető, a motorháztető, a hátsó ülések mögötti válaszfal és a lökhárítók erősítése is ebből a könnyű anyagból készült. A szériafelszerelésként beépített titán kipufogódob és kipufogóvégek révén a Track Edition további tömeget takarít meg és jobb a hangja.
Annak érdekében, hogy a Track Edition belseje még különlegesebb legyen, a kárpitozás vörös bőrből készül, az üléseket Alcantara, az ajtókat és a műszerfalat pedig vörös karbonbetétek díszítik. Csak két fényezés rendelhető, melyek kizárólag a Track Edition számára készülnek: ezek az Ultra Fehér és a Nebula Matt Szürke.
A 2020-as Lexus RC F és RC F Track Edition gyártása 2019 márciusában kezdődik. Az árakat a forgalmazás megkezdésekor hozza majd nyilvánosságra a Lexus.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)