Bemutatkozott az új Mercedes-Benz GLC Coupé
Mindössze néhány héttel az új GLC SUV után a Mercedes bemutatta a GLC Coupé második generációját is. A lejtős hátú modell az egyedi megjelenés mellett innovatív asszisztens rendszereket, teljesen új motorpalettát és a legkorszerűbb infotainment rendszert vonultatja fel.
A GLC Coupé jellegzetességei az erőteljes frontrész, a kidomborított sárvédők, a dinamikusan ereszkedő tetővonal, a lekerekített hátsó ablak, továbbá az egyedi fénymintát adó lámpák és a krómozott részletek. Elöl a gyémánt hűtőmaszkot egy rúd szeli ketté, akárcsak a márka kupé modelljeinél, a LED-es fényszórók pedig egyedi rajzolatúak. Oldalt a fellépők és a krómozott ablakkeret tűnnek fel, míg hátul a szintén krómmal feldobott lámpák, diffúzor és kipufogóvégek jelentenek újdonságot.
A műszerfal a legfrissebb modellektől eltérően hagyományosabb kialakítású, szélesvásznú, összecsatolt kijelzők helyett itt normál árnyékoló mögé költöztetett főműszerekkel és álló formátumú középső érintőképernyővel találkozunk. Persze az előbbi is digitális és testre szabható. A multifunkciós kormánykereket érintésérzékeny mezőkkel látták el, s a középkonzolon érintőpad kapott helyet. Az intelligens, tanulóképes MBUX rendszer alapfelszerelés, s öt különböző módon, akár gesztusokkal vagy beszéddel is vezérelhető. A vezetői asszisztens rendszerek körét is kibővítették, bekerült az autóba a vontatmánnyal való manőverezést megkönnyítő asszisztens is.
A GLC Coupé forgalmazása új fejlesztésű erőforrásokkal indul, a paletta az év folyamán más, már alkalmazott motorokkal bővül. A dízel aggregátok komoly kipufogógáz-utánkezelő rendszert kapnak, melynek révén a legszigorúbb Euro 6d normát is teljesítik. A motorban található oxidációs katalizátor, sDPF részecskeszűrő, SCR katalizátor AdBlue befecskendezéssel és egy további SCR konverter. A benzinmotorok mindegyikét 48-voltos elektromos rendszerrel szerelik fel (EQ Boost). A szíjhajtású indítómotor-generátor különböző hibrid funkciókat lát el, mint a boost és az energiavisszanyerés, miközben javítja a fogyasztást.
Az új GLC Coupé ötféle új, soros négyhengeres erőforrással lép piacra. Az alapmodellek a GLC 200 4MATIC és a GLC 200 d 4MATIC, 197 illetve 163 lóerővel. Dízelből rendelkezésre áll egy 194 és egy 245 lovas változat is (220 d és 300 d), 400, illetve 500 Nm-es nyomatékkal. A csúcs benzines egyelőre a GLC 300 4MATIC, 258 lóerővel és 370 + 150 Nm nyomatékkal.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)