Bemutatkozott a Mercedes luxus szabadidőautója
A Mercedes leleplezte a szabadidőautók S-osztályát, az új GLS-t, amely hét személynek biztosít kényelmes és biztonságos utazást. Az előd GL-hez képest a GLS növelt hatékonyságú motorokkal, kifinomultabb légrugózással, 9-fokozatú váltóművel, továbbá a legmodernebb vezetői asszisztens és internetkapcsolattal rendelkező telematikai rendszerekkel érkezik. A GLS már rendelhető, de az értékesítése csak jövő márciusban indul.
A GLS megjelenésével belesimul az aktuális Mercedes kínálatba, termete azonban a legnagyobb. 5130 mm hosszú, 1934 mm széles, 1850 mm magas, a tengelytávja pedig 3075 mm. Az egyetlen SUV a Mercedes kínálatában, amiben hét ember valóban kényelemben utazhat. A krómhatású díszítőelemekkel feldobott GLS exkluzivitást sugall, a vásárlók azonban az ízlésükhöz igazíthatják a hatalmas SUV stílusát. Aki például az elegáns, fényűző stílus helyett inkább a sportosat kedveli, az autóhoz választhat AMG Line csomagot, harciasabb kinézetű karosszériaelemekkel és 21 colos kerekekkel.
Az utasteret az S-osztály nívójában alakították ki, öt helyett azonban hét embernek van hely a fedélzeten. Mindhárom sorban bőséges váll-, láb- és fejtérrel lehet számolni, a második sori ülések ráadásul sínen tologathatók. A két leghátsó széket a padlóba hajtva 680 literes a csomagtér, a második sori üléseket is síkba döntve azonban már gigantikus, 2,3 köbméteres raktérrel lehet gazdálkodni. Mindemellett a GLS-be akár 2124 mm hosszú tárgyak is becsúsztathatók, a terhelhetőség pedig 815 kilogramm.
A felhasznált anyagok minősége és az összeszerelés nívója elsőrangú. A többféle, valódi fa mellett fekete zongoralakk betétek is kérhetők az autóba, az Exclusive dizájn és felszereltség vonal keretében pedig fekete, bézs/barna, nyeregbarna/fekete, szürke/fekete vagy bézs/fekete valódi bőrkárpitozás választható. A még finomabb nappabőr kárpithoz a designo Exclusive csomag szükséges, ahol a kuncsaft gyémántmintás varrású, fűthető komfortüléseket kap. Az AMG Line belső csomaghoz nappabőr sportülések, fekete bőr kormány, kockás zászlós dizájnú műszerek és rozsdamentes acél pedálok tartoznak.
Vadonatúj a műszerfal, félig integrált 20 centiméter átmérőjű középső érintőképernyővel és 65 x 45 mm-es érintőpaddal, amelyekkel a Comand Online infotainment rendszer vezérelhető. Vezetői asszisztens rendszerek garmadáját is kínálja az autó, széria az ütközésmegelőző rendszer, az oldalszél asszisztens, a fáradságérzékelő, a PRE-SAFE és elektronikus felügyeletű tapadásfigyelő rendszer, az adaptív tempomat és sebességlimiter, valamint a sávtartó rendszer. Mindez a Driver Assistance Plus csomaggal fokozható, amiben benne foglaltatik a forgalom ütemét automatikus követő tempomat, a PRE-SAFE fék gyalogosfelismeréssel, a keresztirányú forgalom és holttérfigyelő rendszer, valamint a PRE-SAFE PLUS balesetmegelőző rendszer.
A Mercedes GLS háromféle benzin- és egy dízelmotorral kerül piacra. A GLS 400 4MATIC modellben a 3 literes biturbó V6-os egység 333 lóerőt és 480 Nm nyomatékot ad le (1600 ford./perctől). A GLS 500 4MATIC modellt 4,7 literes biturbó V8-as mozgatja, amely az elődhöz képest 20 lóerővel többet, 455-öt tud, a nyomatéka pedig kereken 700 Nm (1800 ford./perctől). A GLS 400 6,6, a GLS 500 pedig 5,3 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára, ami fantasztikus teljesítmény egy üresen 2,4 tonnás autótól, a maximalistáknak azonban egy AMG modell is rendelkezésükre áll. A Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC 5,5 literes biturbó V8-asa 585 lóerőt és 760 Nm nyomatékot termel (1750 ford./percnél), a nulla-százas gyorsulás így csupán 4,6 másodpercet vesz igénybe. A dízeleket kedvelő vásárlóknak pedig ott a GLS 350 d 4MATIC modell, melynek klasszikus 3 literes V6-os aggregátja 258 lóerőt és 620 Nm nyomatékot (1600 ford./percnél) szabadít fel. 7,8 másodperc alatt gyorsít százra.
Az AMG modellt leszámítva az összes erőforráshoz a 9G-TRONIC automataváltót kötik. A GLS-ben a pilóta hat különböző menetmódot választhat. A komfortos, csúszós, sport és egyéni mellett rendelkezésre áll az Off-Road könnyű terepre való beállítás. Ha azonban a járművet a feláras Off-Road Engineering csomaggal is ellátták, elérhetővé válik egy hatodik, Off-Road+ mód is. Ezt nehéz terepen érdemes bekapcsolni, ahol a felező áttétel és a középső differenciálmű is segíti az előrehaladást. A légrugózás tovább mentheti a helyzetet, plusz funkciójával akár 306 mm-re emelhető a hasmagasság és 60 centiméterre a gázlómélység. Máskülönben a levegős felfüggesztés teljesen automatikusan szabályozza a csillapítást, a kiválasztott menetmód prioritásainak megfelelően.
Az új Mercedes GLS novembertől rendelhető, de az első példányokat csak jövő márciusban szállítják ki a tulajdonosoknak. A GLS elsősorban az Egyesült Államokban számíthat nagy sikerre, ahol elődje, a GL éveken át vezette a luxus SUV-ok piacát. A 350 d alapára 62 850, a 400-é 64 425, az 500-é 81 600, míg a GLS 63-é 113 500 euró.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)