Elkészült a Peugeot Dakar versenyautója
A Peugeot 2008 DKR magán viseli egy nagy étvágyú ragadozó minden ismertetőjegyét: egyszerre előkelő, erős és állati. Ennek a fenevadnak a pilótafülkéjében indul támadásra Carlos Sainz és Cyril Despres a következő Dakaron, a Peugeot Total Team tagjaként.
Három héttel a nagy port felverő bejelentést követően, miszerint a Peugeot-Red Bull-Total Team részt vesz a 2015-ös Dakar-ralin, a csapat színeiben induló oroszlános autó végre felfedi várva várt vonalait. A legfiatalabb Peugeot crossoverrel való rokonság tagadhatatlan. A 2008 DKR azonban – a verseny jellegéből adódóan kikerülhetetlenül – megizmosodott: minden dimenzióban szélsőséges arányokat mutat. A látványos vonalvezetés a Peugeot design központja és a Peugeot Sport tervezőirodája közötti szoros együttműködés gyümölcse.
A 2008 DKR agresszív megjelenése azonban távolról sem csak egy egyszerű stílusgyakorlat eredménye: természetesen a műszaki előírások is közrejátszottak a tervezésnél. A cél megvalósítása érdekében a Peugeot Sport tervezőirodájában hamar meg kellett hozni az alapvető döntést: milyen meghajtással induljon neki a versenynek a fenevad? Négy- vagy két kerék-meghajtással?
„Nagyon alaposan tanulmányoztuk, hogy milyen megoldások vannak jelenleg gyakorlatban a terepralikon, és pontosan felmértük a különböző megoldások előnyeit és hátrányait, míg végül a versenytársakétól jelentősen eltérő megközelítés mellett döntöttünk. Figyelembe véve a kétkerék-meghajtás nyújtotta lehetőségeket, azaz az akadályokon való átkelés és a homokfutási képességeket – végül ez utóbbi mellett döntöttünk. Ennek köszönhetően használhatunk nagyobb méretű kerekeket és kiaknázhatjuk a hosszabb rugóút előnyeit.” Ennek egyenes következménye, hogy a 2008 DKR-t 37 colos, azaz 94 cm átmérőjű Michelin gumiabroncsokkal szerelték fel.
Egy négytagú csapat lelkesen vállalta a kihívást, hogy formát adjon a fenevadnak, amelynek nem sokkal később meg kell majd küzdenie a tereprali csapdáival. Egy teljesen új autót terveztek, amelyhez ihletet merítettek a 2008 meghatározó jegyeiből. A 2008 DKR-on például nincs hátsó ajtó, és inkább egy 2008 kupé benyomását kelti. Nagymértékben megrövidültek a kinyúlások és az orr-rész kidolgozása is nagyon eltérő a szériaváltozathoz képest.
A 2008 DKR lenyűgöző külsővel büszkélkedhet, mely szakít a terepralin megszokott formákkal. Carlos Sainz, aki már hét Dakar-versenyen vett részt a Red Bull „szárnyai alatt”, két- és négykerék-meghajtású autókkal egyaránt, betéve tudja a dél-amerikai szakaszok szigorú műszaki előírásait, megjelenésével máris meghódította az új autó.
A nap, amikor a gépezet majd felbőg, és elkezdi falni a kilométereket, még várat magára, de a Red Bull és a Total színeiben induló 2008 DKR máris szenzációt kelt vonalaival.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)