Bemutatkozott a Toyota Auris kombi
A Toyota RAV4 után bemutatkozott az új Auris kombi is, az Auris Touring Sports, amely hibrid hajtáslánccal is kapható lesz, akárcsak az ötajtós modell. A Touring Sports csaknem 30 centiméterrel hosszabb a ferdehátúnál és 530 literes csomagteret kínál. Jobban is néz ki nála; kétségkívül növelheti a típus vonzerejét az európai vásárlók körében.
A Toyota kompakt modelloffenzívájának újabb állomása az Auris Touring Sports kombi modell, amely végképp leszámol az unalmas Toyota-formavilággal. Az autó külseje merész és látványos, ami már önmagában sok új vevőt hozhat a konyhára. Áramvonalas is, légellenállási együtthatója ugyanis 0,28, ami az egyik legjobb érték a szegmensben.
A sportos puttonyos 285 mm-rel hosszabb az ötajtósnál (4560 mm), tengelytávja viszont megegyezik vele (2,6 méter). A csomagtér 1115 mm hosszú és 1452 mm széles, az űrtartalma 530 liter. Persze ha kell, az osztottan dönthető hátsó üléstámláknak köszönhetően 1680 literig bővíthető. Ez nagyon jó érték, akárcsak az ilyenkor 188 centiméter hosszúságúra nyúló raktérpadló. A hibrid modellben sem kell kevesebb pakolóhellyel számolni; mivel az akkucsomagot a hátsó ülések alá szerelték, a rakodókapacitás megegyezik a többi modellével. Az Auris kombi ráadásul a szegmens egyik legpraktikusabb autója: egy gombnyomásra ledölő üléstámlákkal, kétszintes csomagtérpadlóval, csomaghálóval, rögzítőkapcsokkal, alumínium tetősínekkel, három darab 12 voltos csatlakozóval és kiegészítő zseblámpával szerelték fel.
A 2010-ben piacra dobott Auris Hybrid óriási siker lett, a full hibrid hajtásláncú modellből azóta 60 ezer darabot értékesítettek. Európa második legnépszerűbb hibrid autója lett a Prius után. Ezért természetesen az új generációs modellből is készítenek ilyet, mind az ötajtós, mind a kombi modellből. Az Auris Hybrid Touring Sports különleges ajánlatot képvisel majd a szegmensben. 1,8 literes VVT-i benzinmotorjának és villanymotorjának együttes teljesítménye 136 lóerő, így 11,2 másodperc alatt gyorsul százra és 175 km/órás végsebességet ér el. EV, tehát elektromos üzemmódban az Auris kombi egyáltalán nem bocsájt ki káros anyagot, de egyébként is a legkevésbé szennyező autók közé tartozik az átlagos 85 g/km-es széndioxid-kibocsátásával. Ehhez jön még az egyes országokban a jármű megvásárlásánál nyújtott tetemes adókedvezmény, a „dugódíj” alóli mentesség, valamint a rendkívül alacsony fenntartási költségek.
Az Auris Touring Sports emellett természetesen az összes erőforrással elérhető, amivel az ötajtós modell is. A palettát az 1,33 literes Dual VVT-i és 1,6 literes Valvematic benzimotor, valamint az 1,4 és 2 literes D-4D dízelmotorok alkotják. A kettős változó szelepvezérlésű 1,33 literes egység 99 lóerőt és 128 Nm nyomatékot mozgósít, és csupán 5,5 litert fogyaszt átlagosan. A még fejlettebb szelepvezérléssel rendelkező 1,6-os szívó aggregát már 132 lóerőt ad le és 160 Nm nyomatékot szolgáltat. Hatsebességes kézi vagy fokozatmentes Multidrive S automata váltóművel érhető el.
A jól ismert, átdolgozott 1,4 literes D-4D hajtómű 90 lóerőt és 205 Nm nyomatékot generál (1800-2800 ford./percnél), míg a 2 literes dízelmotor 124 lóerőt állít a pilóta szolgálatába. Hatfokozatú kézi váltó és start/stop rendszer jár hozzá. Az erőforrás a Toyota ígérete szerint csupán 4,4 litert fogyaszt és 115 g/km a CO2-kibocsátása.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)