/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatkozott a Volkswagen Golf nyolcadik generációja

2019. október 25. 16:45   |   Autoblog
címkék:  

A Golf a legsikeresebb európai autó, melyből eddig több mint 35 millió darabot értékesítettek. A bestseller történetének új fejezete tegnap kezdődött, a nyolcadik generációs, digitalizált, összekapcsolt és intuitív modell világpremierjével. A Golf vadonatúj benzin, dízel és gázos motorokkal, továbbá kétféle plug-in hibrid hajtással érkezik, decemberben kerül a márkakereskedésekbe.

Tény, hogy az új Golf sok ember számára elérhetővé teszi a fenntartható mobilitást. Ráadásul ezzel a Golffal a Volkswagen a digitalizált és önkifejező működés felé tesz lépést. Gyakorlatilag az összes kijelző és vezérlőegység digitális: az új műszerek és az online információs és szórakoztató rendszerek érintőgombokkal és érintős panelekkel ellátott kijelzőkön kapcsolódnak egymáshoz. Opcionálisan elérhető egy szélvédőre vetítő head-up kijelző is, hogy tovább bővítse a rendelkezésre álló információk körét.

Az új Golffal a Volkswagen hibrid offenzívát indít. A márka első modelljeként a nyolcadik Golf nem kevesebb, mint öt hibrid hajtású változatban lesz kapható. Bemutatója a 48V-os technológia premierje is egyben: a szíjas generátor-önindító, a 48V-os lítium-ion akkumulátor és a legújabb generációs hatékony TSI-motorok új mild-hibrid hajtást alkotnak az eTSI-ben. Ez kézzelfogható előnyökkel jár: a fogyasztás akár 10%-kal csökkent (a WLTP alapján), és futása közben a jármű rendkívül mozgékony és kényelmes vezetési élményt ad. A Volkswagen három teljesítménnyel kínálja az eTSI Golfot: 110 LE, 130 LE és 150 LE.

A bestseller nyolcadik generációja két plug-in hibrid hajtású változatban is kapható lesz. Az új efficiency változat 204 LE teljesítményt ad le, míg a sportos GTE 245 LE teljesítményt nyújt. Mindkét változatba egy új, 13 kWh-os lítium-ion akkumulátort építenek, amely nagyobb, mintegy 60 kilométeres elektromos üzemű hatótávolságot tesz lehetővé.

Az új Golf hajtáslánc változatai között szerepel benzin (TSI), dízel (TDI) és földgáz hajtás (TGI). A két négyhengeres benzinmotor 90 és 110 lóerőt tud,  a két négyhengeres dízelmotor 115 és 150 lóerőt ad le, míg a gázos egység 130 LE teljesítményű. Az új TSI változatok különösen alacsony fogyasztási értékekkel és károsanyag-kibocsátással bírnak, köszönhetően az olyan elemeknek, mint az innovatív TSI Miller belső égési folyamat. A TDI hajtásláncokban az újdonság az, hogy a Volkswagen twin-dosing technológiát (két SCR-katalizátort) alkalmaz a nitrogén-oxid (NOx) kibocsátás jelentős, akár 80%-os csökkentésére; emellett a TDI fogyasztása akár 17%-kal is csökkent az előzőhöz képest.

A rendszereket nemcsak egymással kapcsolták össze, hanem az online csatlakozási egységnek köszönhetően a Golfon kívüli világhoz is kapcsolódnak. A széria OCU integrált eSIM linkeket tartalmaz a „We Connect” és a „We Connect Plus” online funkciókhoz és szolgáltatásokhoz. Az új Golf az első Volkswagen, amely alaphelyzetben is kapcsolódik a környezetéhez a Car2X rendszeren keresztül, mely a vezetőnek a kijelzőn megjeleníti a közlekedési infrastruktúra jeleit és más, 800 méter távolságon belül lévő járművektől származó információkat. A Golf ezeket a figyelmeztetéseket meg is osztja más Car2X modellekkel. A helymeghatározás intelligenciája valósággá válik, és ez a közlekedés biztonsága új szakaszának kezdetét jelenti.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/