/*Impresszum blokkolas*/ /*Impresszum blokkolas*/
Cikk nyomtatása | Hozzászólások (0) |
| Több

Bemutatkozott az eddigi legfinomabb Aston Martin

2021. július 16. 16:15   |   Kőrössy Balázs
címkék:  

Bemutatta az Aston Martin a Valhalla névre keresztelt középmotoros hibrid szuperautó gyártásra érett változatát, melynek összteljesítménye 950 lóerő. A három motorral szerelt brit mérnöki csoda tele lesz technológiai csemegékkel.

Eljött az Aston Martin hibrid korszakba lépésének ideje a Valhalla modell révén. A csodajárgány ötvözi a luxust a vezetési élménnyel, melyben jó néhány kiegészítő segítségére lesz.

Talán nem csoda, de a meghajtás alapját egy benzinmotor adja, méghozzá a Mercedes-AMG gyártósoráról érkező duplaturbós 4.0 literes V8-as személyében. Már ez önmagában képes 750 lóerőt (551 kW) leadni – 7200-as fordulatszámon – ám a padlógázas gyorsítások alkalmával két társa is lesz. Az Aston Martin ugyanis mindkét tengelyen elhelyezett egy-egy elektromotort, melyek összesen 204 lóerő (150 kW) leadására képesek, így az összteljesítmény 950 lóerő (698 kW), valamint 1000 Nm csúcsnyomaték.

Ha épp nincs szükség a belső égésű aggregátra, mert környezetkímélő módban kívánjuk használni, arra is van lehetőség. Ilyenkor a teljes rendelkezésre álló erőt az első tengely kapja – egyéb esetben az elektromos erő megosztható a két tengely között, míg a benzinmotor csak a hátsó kerekeket hajtja. Az elméleti elérhető maximális sebesség villanymódban 130 km/óra, amire maximum 15 kilométer áll rendelkezésünkre, ennyit bír ugyanis emissziómentesen a Valhalla.

Ha azonban minden erőt kihasználunk, 2,5 másodperc alatt tudjuk átélni az álló helyzetből 100 km/órára történő gyorsulás élményét, míg akár 330 km/órával száguldhatunk. Ebben segítségünkre lesz a nyolcfokozatú duplakuplungos váltó, melynek külön érdekessége, hogy nem kapott hátrameneti fokozatot – ebben a műveletben ugyanis az elektromotorok segítenek. A kanyarok jobb vételét az elektronikus differenciálzár segíti, a gyorsulás maximalizásában az egyszerre külön fokozatokat hajtani képes motorhármas veszi ki részét.

A technológiai csúcsfejlesztések lehetővé tették, hogy a modell száraz tömege 1550 kilogramm legyen, miközben 600 kilogramm leszorítóerőt termel 241 km/órás tempónál – így minden bizonnyal attól sem kell tartani, hogy a szél elfújja. Alacsony hasmagasságát különböző élethelyzetekben (pl. fekvőrendőrök) kiküszöbölendő állítható magasságú futóművet kapott. A megállásról karbon-kerámia tárcsafékek gondoskodnak, a tapadásért pedig a Michelin speciálisan erre az autóra fejlesztett abroncsai felelnek.

Ezek fényében nem csoda, hogy a gyártó bevallottan szeretné megdönteni a 6 perc 30 másodperces köridőt a híres Nürburgring 21 kilométeres Nordschleife aszfaltcsíkján.

Persze hiába erőmodell, a Valhalla továbbra is egy luxusmárka terméke, így a kényelemre több hangsúlyt fektettek a tervezők, mint a még erősebb Valkyrie esetében. Olyannyira, hogy az érintésérzékeny központi kijelző Android Auto és Apple CarPlay kompatibilis lesz, valamint állítható kormányoszlopot is szereltek belé – többet azonban a belsőről ezidáig nem árult el a cég.

Hogy mikortól és mennyiért lesz elérhető a brit csodagép, nem tudni, de a jövendőbeli tulajdonosokat már ezek az információk is kellőképp felizgatják, hogy elindítsák előrendeléseiket.

Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)


Hozzászólások Szóljon Ön is hozzá

Hozzászólás küldése

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Még nem érkezett hozzászólás.

*/