Bemutatkozott az új Nissan Navara
címkék: crossover, frankfurti autószalon, nissan, nissan navara, pickup, új navara
Bár világpremierjét a szeptemberi Frankfurti Autószalonon ünnepli, a Nissan már most leleplezte az új NP300 Navara pickupot. A kisteherautó utastere még komfortosabb és kifinomultabb lett, új felfüggesztése révén javult a vezethetősége, ugyanakkor a mérnökök a terepjáró és teherbíró képességét is fokozták. A géptető alatt két új turbódízel erőforrás jelent meg, 160 és 190 lóerővel.
A vadonatúj Navara pickup esetében a mérnökök számos megoldást emeltek át a márka népszerű crossover modelljeiből, amivel igyekeztek még stílusosabbá, kifinomultabbá és kényelmesebbé tenni az 1 tonnás kategóriában versenyző platós modellt. Teljesen új fejlesztésű például a hátsó felfüggesztés, amely a duplakabinos modell esetében jelentősen növeli a menetkomfortot. A korábbi laprugós megoldással szemben az új ötlengőkaros független felfüggesztés 20 kilogrammal könnyebb és jobb kezelhetőséget biztosít. A King Cab alapverzió hátul továbbra is laprugókon támaszkodik, ám ezt is továbbfejlesztették: a szerkezet 7 kilogrammal könnyebb az előzőnél, nagyobb rámpaszöget garantál és a gördülési zajt is csökkenti.
Az új NP300 Navara belső technológiák tekintetében is a kategória élvonalába került. Egyedi például a járműipari fejlesztéseket jellemzően csak lassan átvevő kategóriában a 360 fokos kamerarendszer és a ráfutásos baleseteket elkerülő vészfékrendszer, de tempomat, lejtmenetvezérlő és elindulássegítő elektronika is elérhető. Az extralistán olyan tételek is szerepelnek, mint a kulcs nélküli nyitás és indítás, a tolatókamera, valamint a parkoló szenzorok.
A belső teret egyébként kompletten áttervezték. Javítottak a minőségen, a komforton és a praktikumon, de helyből is többet kínál az autó. A műszerpult a Nissan crossover modelljeiből lehet ismerős; a főműszerek közé folyadékkristályos kijelzőt illesztettek, középre pedig érintőképernyő került, alatta a klímapanellel. Emellett az első üléseket ergonomikusabbá tették, így azok hosszú távon kényelmesebbek, jobban megtámasztják a testet. Alapfelszerelés a dupla digitális klíma és a hátsó szellőző rendszer, s a hátsó padot is átformálták.
Az új Nissan Navara külsejét az európai ízlésnek megfelelően alakították ki; a konvex és konkáv felületek keverésével dinamikus és merész megjelenést adtak az autónak. Újak a motorok is, a 2,3 literes dCi egységek 24 százalékkal takarékosabbak elődeiknél. A 160 és 190 lóerővel elérhető aggregátok a szegmensben először kettős feltöltéssel rendelkeznek. Hatfokozatú kézi-, vagy hétfokozatú automataváltó kapcsolható hozzájuk.
A mérnökök a pickup szállító és vontató kapacitását is megnövelték. Az NP300 Navara immár 1 tonna terhet is a „vállára” vehet és akár 3,5 tonnás fékezett utánfutót is vontathat, ami igen lenyűgöző. A King Cab modell platójának hossza 1788 mm, a Double Cab duplakabinos kivitel pedig 1578 mm hosszú platót vonultat fel, ami 67 mm-rel hosszabb az előző generációs modellénél. A csomagok, tárgyak rögzítését a homlok- és oldalfalakra erősített, masszív fémsínek könnyítik meg.
A vadonatúj NP300 Navara szeptember 15-én, a Frankfurti Autószalonon debütál.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)