Bemutatkozott az új Opel Combo
A Citroën Berlingóval egy napon az Opel is bemutatta új kisáruszállítóját, a Combót. A Combo ötödik nemzedékét kereskedők és kisiparosok különösen hatékony szállítóeszközeként tervezték, a kategória legcsekélyebb üzemköltségével. Ezért lett teljesen új a felépítése, ügyes a helykihasználása és páratlan a technikája. Előreláthatólag 2019-től rendelhető meg.
Az új Opel Combo sokféle változatban áll rendelkezésre: lesz köztük 4,40 méteres rövid, illetve 4,75 méteres hosszú kivitel – mindkettő két- vagy háromszemélyes fülkével –, és tágas, duplafülkés öt személynek. Kompakt méreteit meghazudtoló, akár 4,4 köbméteres raktere felülmúlja legtöbb vetélytársáét a szegmensben, teherbírása eléri az 1000 kilogrammot, és akár 3440 milliméter hosszú tárgyakat lehet belepakolni.
Fuvarozó vállalkozásoknak döntő előny, hogy a raktérpadló a hátsó kerekek között is elég széles euro raklapok elhelyezéséhez: még a rövid karosszériájú verzióban is kettő fér el. Hosszú tárgyakat, például faléceket pedig az opcionális, felnyitható „zsiráftetőn” lejtősen kidugva lehet elvinni. Egyedülálló a kategóriában a szenzorvezérlésű túlterhelésjelző, amely gombnyomásra mutatja, hogy mennyit lehet még berakni.
Ezekhez járul a csúcstechnika, illetve a vezetést, a tolatást, az utas- és teherszállítást megkönnyítő, biztonságossá és komfortossá tevő akár 19-féle asszisztensrendszer. A kívánságra beépített tolatókamera menet közben „digitális visszapillantóként” működik, nagymértékben javítva a kilátást a tetőig pakolt járműből, vagy a zárt furgonból. Az utasoldali tükörben elrejtett másik kamera a holtteret szünteti meg, ami főképp városi forgalomban előnyös, például jobbra kanyarodáskor.
Felszerelhető a Combo a szintén új, érzékelős oldalvédelemmel is, hogy ne kelljen bosszantó és drága koccanásoktól, meghúzásoktól tartani. Kis sebességnél figyelmeztet, ha akadályt (oszlop, fal stb.) súrolna a kocsi oldala, mielőtt nekimennénk. Akiknek arra van szükségük, hogy munkajárművük sárban, homokon vagy hóban is jól boldoguljon, megrendelhetik a fronthajtásos Combóhoz az adaptív IntelliGrip kipörgésgátlót, illetve a speciális „építkezési” csomagot, amelynek tartalma 30 milliméterrel nagyobb szabad magasság, első-hátsó stabilizátor és nagyobb kerékméret.
A célba vezető legrövidebb utat modern, Apple CarPlay- és Android Auto-kompatibilis infotainment rendszerek mutatják meg: az opcionális Multimedia Navi Pro áttekinthető, nyolccolos színes érintőképernyőről kezelhető.
A nemsokára ötödik generációjához érkező Opel Combo már 1986 óta az utakat rója. Az első nemzedék az Opel Kadetten alapult, a következő kettő az Opel Corsán. A negyedik a Fiattal közös vállalkozás eredménye volt. A most következő ötödiket az európai könnyű haszonjármű-üzletágban vezető PSA csoport teljesen új platformjára (alapváz) fejlesztették – ennek megfelelően tökéletesen megfelel a piaci szegmens igényeinek.
Különböző variánsai számtalan konfigurációt és alkalmazást tesznek lehetővé. A 4,40 méteres rövid változat tengelytávja 2785 milliméter, raktérfogata 3,3-3,8 köbméter, teherbírása eléri az 1000 kilogrammot. Akár 3090 milliméter hosszú tárgyakat szállíthat. Ha még hosszabbakról lenne szó, megoldás a duplaszárnyú hátfalajtó, illetve a praktikus „zsiráftető” – ferdén elhelyezve legfeljebb 100 kilós rakományt vihet így, anélkül, hogy nyitva kellene hagyni a hátsó ajtót. A 4,75 méteres XL-variáns tengelytávja 2975, raktérfogata akár 4,4 köbméter, rakodóhossza 3440 milliméter.
Nagy előny a hátsó ajtónál mindössze 557 milliméter magas rakodóperem is. A kerékdobok között olyan széles a hely, hogy villástargoncával simán be lehet rakni két euro raklapot – még a rövid variánsba is. Az Opel (PSA) újdonsága az úgynevezett túlterhelés-jelző. Motorindítás után, illetve – álló helyzetben – gombnyomásra méri meg érzékelőivel a tengelyek terhelését. Ha az túllépi a megengedett 80 százalékát, fehér LED villan fel, a súlyhatár túllépésekor pedig narancsszínű, felkiáltójellel kiegészítve.
Ha többen utaznának, a megoldás a duplafülkés modell, amibe öten ülhetnek be, míg munkaeszközeik a válaszfal mögött utaznak. A maximális rugalmasság érdekében a második üléssort helytakarékosan össze lehet hajtani, és a válaszfalat előretolni az első ülések mögé. Extra-hosszú tárgyak szállításához ajtó van a válaszfalban.
A Combóhoz számos modern vezetőtámogató rendszer is elérhető. A piacon rendkívülinek számító kínálat elemei: figyelmeztetés frontális ütközésveszélyre, automatikus vészfékezéssel és gyalogosfelismeréssel, sávtartó asszisztens, emelkedőn elindulási asszisztens, intelligens sebességszabályozó és -határoló, fáradtságfelismerő, jelzőtábla-felismerő.
A lehető legjobb szórakoztatás az új generációs infotainment rendszerek érdeme. Az Apple CarPlay- és Android Auto-kompatibilis Multimedia Radio és Multimedia Navi Pro kényelmesen vezérelhető a jól kézre eső és leolvasható nyolccolos, színes érintőképernyőről. A csúcskészülék integrált navigációs készüléke három dimenzióban mutatja Európa úttérképét, Ha mégis tovább tartana az utazás, fűthető első ülések és kormánykerék fokozzák a komfortot. Forróságban pedig az opcionális kétzónás klíma hűti le kellemesen az utasteret.
Akárcsak az Opel Combo Life, a szorgos-dolgos Combo hajtását is élénk, gazdaságos motorokra és modern sebességváltókra bízták.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)