Bemutatkozott az új Porsche Cayman
A Los Angeles-i Autókiállításon ünnepli világpremierjét a vadonatúj Porsche Cayman. A harmadik generációs kétüléses egy alapoktól újratervezett autó; alacsonyabb, hosszabb és szélesebb, emellett könnyebb, fürgébb és erősebb elődjénél. Az alapmodell 275, míg az S verzió 325 lóerős.
Az új Cayman 30 kilogrammal könnyebb és 15 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt elődjénél annak ellenére, hogy motorja nagyobb teljesítményű. A Cayman bázismodellt 2,7 literes hathengeres boxermotor hajtja 275 lóerővel, míg a Cayman S kivitelt egy 3,4 literes hathengeres boxer mozgatja 325 lóerővel. A gyengébbik verzió 5,4 szekundum alatt tudja le a százas sprintet és 266 km/órás végsebességre képes, míg az izmosabbik Cayman 4,7 másodperc alatt gyorsul százra és eléri a 283 km/órás sebességet is. A Cayman 7,7-8,2 liter benzint fogyaszt, míg a Cayman S a katalógus szerint 8-8,8 liter üzemanyagot gurít le a torkán 100 kilométerenként. Egytől-egyig kiváló értékek.
Mindkét sportkupét a régi iskola szerint hatfokozatú kézi váltóval szerelik, de aki szeretné, rendelhet hétsebességes duplakuplungos váltóművet is (PDK). Ez javít a gyorsuláson és az átlagfogyasztáson is.
Az új Cayman arányai megváltoztak, akárcsak az új 911 modellé. A tengelytávja hosszabb, a túlnyúlásai rövidebbek lettek, és a kerekei is megnőttek, most 18, illetve 19 colosak. A jellegzetes Porsche dizájnelemek mind felfedezhetők a karosszérián, úgy mint az előretolt szélvédő, a kiemelt fényszóró–sárvédő egységek, továbbá a hosszan hátranyúló tető. Az ajtók mögötti légbeszívó nyílások karakteres stílusjegyei az új Caymannak, és utalnak a középmotoros kialakításra. A farkialakítás is egyedi, az alumínium hátsó ajtóba integrált légterelő ugyanis magasabb és meredekebb szögben áll, mint a Boxster esetében.
A kétüléses Porsche új feláras tételekkel is gazdagodott, mint például az adaptív, követési távolság szabályzással kiegészített tempomat, a speciális Burmester audiorendszer, vagy a kulcsnélküli nyitás és indítás.
Aki szeretne magának egy új Caymant, jövő márciusig várnia kell, mert csak akkor indul az értékesítése. A németországi bruttó alapárak 51 385 (Cayman) és 64 118 euró (Cayman S).
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)