Bemutatkozott az új Renault Koleos
címkék: koleos, peking, renault, renault koleos, renault-nissan, új koleos
A Renault a Pekingi Autószalonon rántotta le a leplet az új generációs Koleos SUV-ról, amely éppen a SUV-láz kellős közepén érkezik. Az Espace és a Talisman után a Koleos a Renault harmadik prémium modellje és fontos szerep jut neki a márka ismertségének és megítélésének javításában. Oroszországban és Európában 2017 elején kerül piacra, míg a világ többi részén már idén kapható lesz.
Az új Renault Koleos nagy erővel veti bele magát a népes és roppantul népszerű középméretű szabadidőautók szegmensébe. Kifejezetten szép, ugyanakkor izmos, robusztus autó; rendelkezik a szabadidőjárművek összes tipikus jellemvonásával, de a sportosság sem áll tőle távol. Nagyméretű, 19 colos kerekeken gördül, körben műanyag védőelemekkel látták el, alumínium tetősínekkel rendelkezik, hasmagassága pedig 213 mm.
Stílusában leginkább a Talismanra emlékeztet, amely a Párizsi Nemzetközi Autófesztiválon elnyerte az Év Legszebb Autója kitüntetést. Az azonosság nem véletlen, a Talisman és a Koleos fejlesztése ugyanis párhuzamosan folyt. A széles hűtőmaszk közepén a Renault jelvény trónol, a tagolt, LED-es fényszórók nappali fényt adó LED-csíkjai pedig C-alakban lefutnak a lökhárítóba. Erről a fénymintáról azonnal felismerhető a Koleos, akárcsak a többi új Renault modell. Az ugyancsak márkavédjegyként megjelenő hátsó LED-es lámpák érdekessége, hogy az elsőkhöz hasonlóan állandóan, nappal is világítanak. A karosszéria számos pontján elhelyezett krómdíszítések eleganciát sugároznak.
A Koleos a szegmens legnagyobb autói közé érkezik, hossza 4670 mm, szélessége 1840 mm, tengelytávja pedig 2710 mm. Utasai egy normál szedánhoz képest 15 centiméterrel magasabban ülnek, a magas és széles műszerfal biztonságérzetet ad. Az elrendezés a Talismanban látottakat követi a középső, álló formátumú érintőképernyővel, a középkonzol azonban szélesebb, két oldalán kapaszkodókkal. A gusztusos, kényelmes első üléseket is a Talisman inspirálta, verziótól függően fűthetők és szellőztethetők, s természetesen elektromos állításúak. A hátsó lábtér óriási, 289 mm-es, s a váll-, illetve fejtér is nagyvonalú. A komfortot tovább növeli, hogy a hátsó szélső ülések is fűthetőek. A csomagtartó űrtartalma 642 liter, az ülések lehajtásával pedig 1690 literesre nő. A padló sík marad.
A Koleosba is beépítik az R-LINK 2 infotainment rendszert, amely 7 (fekvő) vagy 8,7 colos (álló) érintőképernyővel érkezhet. A rendszer kommunikációs központként üzemel, segítségével kezelhető a navigáció, a telefon, a rádió és a vezetői asszisztens rendszerek. Pontosan olyan kézmozdulatokkal kezelhető, mint az okostelefonok, felismeri a hangparancsokat és akár az emaileket is felolvassa. A Koleos megkapja az összes korszerű vezetősegédet, mint például az aktív vészfékrendszer, a sávelhagyásra figyelmeztetés, a táblafelismerés, a hollttér- és fáradságfigyelő rendszer, a tolatókamera, az automata fényszóró, a parkolószenzorok és a parkolóasszisztens.
Az új Koleos a Renault-Nissan szövetség CMF-C/D padlólemezére épül, műszaki alapjai tehát közösek az Espace, a Talisman és Kadjar, valamint a Nissan X-Trail és Qashqai modellekével. A piaci igényeknek megfelelően a Koleos elérhető lesz két- és négykerék-hajtással is. Utóbbi verzióban a Nissan ALL MODE összkerékhajtása dolgozik, amely már járművek millióiban bizonyított világszerte. Nagyon könnyen, egy tekerőgombbal vezérelhető, az fronthajtás mellett automata és rögzített összkerékhajtási módot kínál. Utóbbi 50:50 százalékos nyomatékelosztást valósít meg és nehezebb terepen alkalmazható.
A Koleos erőforrásait tekintve is osztozik a szövetség más modelljeivel. Forgalmazása kétféle benzines és kétféle dízelmotorral indul, amelyek teljesítménye 130 és 175 lóerő között van. A motorokhoz hatfokozatú manuális vagy X-Tronic automataváltót csatlakoztatnak.
Az új Renault Koleos a világ minden kontinensén, több mint 80 országban lesz megvásárolható, kiterjeszti a gyártó termékpalettáját és hozzájárul a márka nemzetközi lábnyomának szélesítéséhez. Ausztráliában, Törökországban, az Arab-öböl államaiban, Afrikában és Latin-Amerikában indul az értékesítése idén ősszel, majd év végén megjelenik Kínában is. Az európai és orosz márkakereskedésekbe 2017 elején jut el az autó.
Próbáld ki nálunk a sportfogadást! (x)